כאבים במהלך מחלת הפסוריאזיס

טיפול ואבחון פסוריאזיס זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז טיפול ואבחון פסוריאזיס!

צרו קשר לפתרונות במחלות עור ופסוריאזיס

כאבים במהלך פסוריאזיספסוריאזיס היא מחלת עור אוטואימונית שגורמת לקילוף, גירוי ודלקת כרונית של העור. המחלה יכולה לפגוע גם בציפורניים, במפרקים וברקמות אחרות בגוף. מדובר במחלה כרונית שאין לה מרפא אולם קיימים טיפולים שמציעים הקלה על הסימפטומים של המחלה.

מחלות אוטואימוניות

מדובר בקבוצת מחלות הנקראות גם "מחלות חיסון עצמי". הסיבה לשם הנ"ל טמונה במנגנון בו עובדת המחלה.

באופן תקין, מערכת החיסון של הגוף אמורה לתקוף ולהשמיד גורמים זרים היכולים לפגוע בבריאותינו. כאשר נוצרת מחלה אוטואימונית מערכת החיסון, מסיבה שעדיין איננה ברורה, מפנה את עצמה כנגד תאים בגוף.

כל מחלה אוטואימונית מתאפיינת ברקמה אחת או מספר רקמות שכנגדן הגוף מייצר נוגדנים. הנוגדנים הורסים את תאי הרקמה ויוצרים בכך דלקת מקומית שמתבטאת בכאב וביטויים נוספים.

מהי מחלת הפסוריאזיס?

פסוריאזיס היא מחלת עור אוטואימונית הפוגעת בכ-2% מכלל האוכלוסייה. במחלה הגוף יוצר נוגדנים כנגד מרכיבים של תאי העור, ובכך נוצרים בעור אזורים אדומים, מגרדים ומתקלפים.

המחלה מתפרצת לרוב בשנות הבגרות המוקדמת (20-30) או בשנות הבגרות המאוחרת (50-60). למחלה דרגות חומרה שונות והיא יכולה להשתנות במהלך השנים אך לא להיעלם. עד 15% מחולי הפסוריאזיס עשויים לסבול מביטוי של המחלה גם בפרקים. ביטוי זה גורם לכאבים קשים ועשוי אף להביא לנכות.

תסמיני המחלה כוללים גירוד, כאב, אדמומיות ודלקת באזורי העור הנגועים שמרגישים לעיתים "שורפים". חלק מהחולים יכולים לפתח תסמינים גם על הציפורניים שהופכות לעיתים צהובות או מתפוררות.

למחלה יש השפעה רבה על הדימוי העצמי של החולים בה. מרבית הנגעים של פסוריאזיס נמצאים על אזורים חשופים.

במקרים קיצוניים של המחלה הנגעים יכולים ליצור מראה עור מעוות שגורם לאנשים להתרחק מהחולים, ולחולים לחוש דימוי עצמי נמוך.

המצב יכול להוביל לא פעם לדיכאון ולכן חשוב שבמהלך הטיפול בפסוריאזיס, יינתן גם מענה להשפעה הנפשית שיש למחלה על החולה.

למה קיים כאב?

התקיפה המתמדת של תאי מערכת החיסון והנוגדנים שלה על רקמת העור יוצרת בעור מצב של דלקת תמידית. העור מגורה וקולטני הכאב שלו מעבירים למוח אותות חשמליים המדווחים על כאב. לעיתים הכאב מרגיש ממש "שורף".

סיבה אחרת לכאב בפסוריאזיס היא כאב במפרקים. אמנם הביטוי העיקרי של המחלה הוא עורי אולם לכ- 10-15% מהחולים יש ביטוי של המחלה במפרקים- גם שם נוגדנים תוקפים את הרקמה ומפרקים אותה, מה שיוצרת דלקת פרקים כרונית מכאיבה.

הטיפול בפסוריאזיס

כפי שצוין קודם לכן, מדובר במחלה כרונית ונכון להיום אין טיפול שיכול לרפא אותה. קיימים בשוק מספר טיפולים אפשריים אולם יש לבחון בעבור כל חולה מה הטיפול ש"עובד בשבילו" בכדי להקל על התסמינים ולא חלילה לגרום להחמרה שלהם.

בנגעים הקלים יותר נהוג לטפל על ידי מריחה של משחות מקומיות המקלפות את הרקמה הקשקשית שנוצרה כתוצאה מהמחלה, המשחות מכילות נגזרות של ויטמינים A ו-D. הנגזרות הנ"ל יכולות להינתן גם בצורה של כדורים במקרה הצורך.

במקרה של נגעים קשים יותר, יינתן טיפול סיסטמי בכדורים שתפקידם לדכא את המערכת החיסונית. הכדורים יכולים להיות מקבוצת הסטרואידים או מקבוצת התרופות הכימותרפיות (לדוגמא מטוטרקסט).

טיפול מסורתי יותר אך יעיל הוא טיפול בפוטותרפיה. הטיפול מתבסס על חשיפה לקרינת השמש שמייבשת את נגעי הפסוריאזיס ומסייעת לרפא אותם.

בעבר היה מקובל לבצע את הטיפול באזור ים המלח, ועד היום מגיעים לארץ מאות תיירים מידי שנה בכדי לטפל בפסוריאזיס בים המלח.

הסיבה לכך היא שבים המלח, שהוא המקום הנמוך ביותר בעולם, קיימת קרינה חזקה יותר שעוזרת יותר בריפוי הפצעים. כיום ניתן גם לקבל את אותו אפקט על ידי שימוש בקרינה מלאכותית במכונים ומרפאות שונים.

גם הרפואה המשלימה מציעה מגוון של פתרונות להקלה על פסוריאזיס. הרפואה המשלימה משתמשת במיצויים של צמחי מרפא למריחה על הפצעים והקלה בגירוד, כמו כן קיים שימוש בדיקור סיני שנועד להפחית מהכאב ומהדלקת.

המטפלים ברפואה סינית ימליצו גם על שינוי בתזונה והימנעות ממאכלים מסוימים שעשויים להחמיר את המחלה.

אולי יעניין אותך גם:

גאווה ישראלית: חוקרים מישראל זיהו תאים האחראים על התפתחות פסוריאזיס

כאבים במהלך פסוריאזיס
רופא

המרכז טיפול ואבחון פסוריאזיס

המרכז טיפול ואבחון פסוריאזיס מתמחה במתן מידע בתחום טיפול ואבחון פסוריאזיס, כל מה שרציתם לדעת על טיפול ואבחון פסוריאזיס. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:

072-3341176
פותוטרפיה
רוצים לשמוע על הפיתרון הכי טוב בעולם לפסוריאזיס? השאירו פרטים