זכויות רפואיות לסובלים מפסוריאזיס

טיפול ואבחון פסוריאזיס זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז טיפול ואבחון פסוריאזיס!

צרו קשר לפתרונות במחלות עור ופסוריאזיס

זכויות חולי פסוריאזיסכ- 130 אלף איש בישראל סובלים מפסוריאזיס, מחלת עור המשפיעה באופן ישיר על התחושה הכללית, על מצב הרוח, ולעיתים, גם על המצב הבריאותי של החולים בה.

מחלת הפסוריאזיס, אשר באה לידי ביטוי בנגעים אדומים ומגרדים שעל גביהם קשקשת כסופה, מופיעה לרוב באזורי המרפקים והברכיים, השיער ואזור איברי המין, ועשויה לגרום לאי נוחות ומבוכה רבה. הגורמים למחלה אינם ידועים לרוב, אך חוקרים רבים מייחסים את הופעתם לגורם התורשתי.

הטיפול בפסוריאזיס

פסוריאזיס היא מחלה חשוכת מרפא, כלומר, לא ניתן להחלים ממנה לגמרי. למרות זאת, ישנן שיטות רבות המאפשרות הקלה משמעותית על הסובלים מהמחלה, ובכללן: שימוש במשחות, תרופות, וחשיפה מבוקרת לקרניים אולטרא- סגולות (UV). בין השיטות הנפוצות להקלה על החולים היא חשיפה לשמש באזור ים המלח, וטבילה קבועה בים זה.

זמן השהייה המינימאלי בים המלח, לצורך השפעה חיובית והפחתה של הנגעים, הינו בן עשרה ל-14 יום. ברבים מהמקרים, נדרשת שהייה של כארבעה שבועות. מימון השהייה בים המלח, הכולל לינה והזנה מלאה בבית מלון, יחד עם שימוש בתרופות ובמשחות שונות, עשוי להגיע לעשרות אלפי שקלים בשנה, סכום אותו רבים מחולי הפסוריאזיס אינם יכולים לממן.

השתתפות קופות החולים במימון שהייה בים המלח

על פי חוזר של משרד הבריאות ו"האגודה לזכויות החולה", חולי פסוריאזיס זכאים למימון השהייה בים המלח, בסכום שאינו עולה על 70% מעלות השהייה. השתתפות קופות החולים הינה בהתאם לתנאים הבאים:

  • משך השהייה בים המלח הינו עד חודש ימים בשנה.
  • מימון השהייה בים המלח עומד, כאמור על השתתפות של 70% מקסימום, או 230 – 238 ₪ (מתעדכן מעת לעת) ליום לשנה.
  • חולה פסוריאזיס אשר אינו מעוניין לשהות בבית מלון אלא בדירה עצמאית, יוכל לעשות זאת על חשבונו, כאשר על הקופה להחזיר לו את עלות השכירות לפי הכללים שהוזכרו לעיל.
  • במקרה של קטין, חולה פסוריאזיס שאינו בן 18, יהיה זכאי הוא גם למימון בשיעור של 50% מעלות שהייה של מלווה.

כמו כן, חולה פסוריאזיס שבחר שלא לשהות באזור ים המלח למשך הלילה, אלא, להגיע למקום מדי יום, יהיה זכאי להחזר נסיעות בסכום שאינו עולה על הסכומים שצוינו לעיל, ובתנאי שיציג הוכחה כי הגיע לים המלח במשך 10 ימים רצופים (כאשר ימי שישי- שבת אינם מפריעים לרציפות במידה ואין מגיעים בימים אלו).

טיפול במתקנים סולאריים

שיטה נוספת לטיפול בפסוריאזיס היא באמצעות ביקור קבוע ביחידות / מתקנים סולאריים, הממוקמים במספר בתי חולים ומסגרות פרטיות.

שהייה במתקנים סולאריים הוכחה כיעילה לטיפול בפסוריאזיס, והיא מיועדת בעיקר לאנשים אשר אינם רוצים או אינם יכולים להגיע לים המלח. השימוש במתקנים הסולאריים יזכה להחזר דמי מימון עד שיעור של 80%, או עד 44-48 ₪ דמי כניסה עד 30 פעם בשנה.

זכאות החולים בטיפולי פוטותרפיה/ פוטו-כימותרפיה

טיפול נוסף שנמצא יעיל לחולי פסוריאזיס הוא חשיפה הדרגתית לאור UVA ו-UVB בתוך מכונות מיוחדות הממוקמות בבתי חולים, או ביחידות פוטו-תרפיה עצמאיות. הטיפול דורש אשפוז של כ-4 שבועות, אך מאפשר גם הגעה יום יומית למשך טיפול הדרגתי.

החשיפה לאור אולטרא סגול מקלה פעמים רבות על חולי פסוריאזיס, כאשר ההקלה גדולה ומהירה אף יותר בנטילת כדור ייעודי בשיטת PUVA.

על מנת להשתתף בטיפולי פוטותרפיה ללא עלות, יש לקבל הפנייה של רופא עור ולגשת אל אחד מהמכונים שבהסדר עם קופות החולים . האישור ניתן למשך זמן מצטבר של ארבעה חודשים בשנה. כמו כן, קופות החולים משתתפות אך ורק בטיפול אחד: שהייה בים המלח או טיפול PUVA.

זכויות חיילים חולי פסוריאזיס

חיילים שנמצא שהם חולי פסוריאזיס במהלך שירותם הצבאי, זכאים אחת לשנה לטיפול לייזר / טיפול UV, או טיפול משולב תרופתי, זאת בתנאי שהוגדר כי דרגת נכותם הינה מעל 20%.

תרופות להקלה על חולי פסוריאזיס

קופות החולים אף משתתפות באופנים שונים בעלויות רכישת התרופות. ההשתתפות באה לידי ביטוי בהחזר כספי או בהוזלה משמעותית של מחיר התרופות.

המידע באדיבות אתר israelhazaka.org.il – היכנסו למידע נוסף בנושא זכויות רפואיות

זכויות חולי פסוריאזיס
רופא

המרכז טיפול ואבחון פסוריאזיס

המרכז טיפול ואבחון פסוריאזיס מתמחה במתן מידע בתחום טיפול ואבחון פסוריאזיס, כל מה שרציתם לדעת על טיפול ואבחון פסוריאזיס. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:

072-3341176
פותוטרפיה
רוצים לשמוע על הפיתרון הכי טוב בעולם לפסוריאזיס? השאירו פרטים