האם יש קשר בין פסוריאזיס וסוכרת מסוג 2?

טיפול ואבחון פסוריאזיס זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז טיפול ואבחון פסוריאזיס!

צרו קשר לפתרונות במחלות עור ופסוריאזיס

האם יש קשר בין פסוריאזיס וסוכרת מסוג 2?מחקרים מראים שבמחלת פסוריאזיס, החולים נמצאים בסיכון גבוה יותר לסוכרת מסוג 2. מאמר זה מסביר מה עליכם לעשות על מנת להגן על עצמכם.

קשה להאמין שהפסוריאזיס עלול לגרום לבעיות בריאותיות חמורות, אך זה נכון, וזהו סיכון אמיתי. מחקרים ממשיכים להראות קשר בין פסוריאזיס וסוכרת מסוג 2, תוך הדגשת החשיבות להתמקדות בבריאות הכללית.

מחקר דני שפורסם באוגוסט 2013 בכתב העת Diabetes Care, עקב אחר למעלה מ-52,000 אנשים עם פסוריאזיס בגילאי עשר ומעלה, במשך 13 שנים, והשווה אותם לשאר האוכלוסייה הדנית. החוקרים גילו שכל חולי הפסוריאזיס, בדרגות קלות או חמורות, נמצאו בסיכון גבוה לפתח סוכרת מסוג 2, וככל שהפסוריאזיס היה חמור יותר, כך גבר הסיכון לסוכרת.

סיכון לסוכרת מסוג 2 כתוצאה מגורמי סיכון של פסוריאזיס

מחקר של אוניברסיטת פנסילבניה שפורסם בספטמבר 2012 בכתב העת JAMA Dermatology, השווה למעלה ממאה אלף אנשים עם פסוריאזיס, ל-430,000 אנשים ללא המחלה.

החוקרים גילו שחולי הפסוריאזיס בדרגה חמורה, נמצאו בסיכון גבוה ב-46% לפתח סוכרת מסוג 2, בהשוואה למשתתפים ללא פסוריאזיס. אנשים שסבלו מפסוריאזיס מתון נמצאו בסיכון גבוה ב-11% לפתח סוכרת מסוג 2.

הסיכון נמצא גבוה יותר אפילו בקרב חולי פסוריאזיס ללא גורמי סיכון אחרים הקשורים בדרך כלל לסוכרת, כגון השמנת יתר. כתוצאה מכך, החוקרים העריכו ש-115,000 מקרי סוכרת חדשים מדי שנה, נובעים מהסיכון לפסוריאזיס.

גורמי סיכון למחלות נוספות הקשורות לסוכרת

בנוסף לסוכרת, סיבוכי פסוריאזיס כוללים סיכון גבוה יותר לתסמונת מטבולית, מחלות לב, שבץ ומוות הקשורים לבעיות לב וכלי דם.

חוקרים מאוניברסיטת פנסילבניה פרסמו בכתב העת JAMA Dermatology, מחקר שנערך באוקטובר 2013, שהראה כי פסוריאזיס קשור לסיבוכי סוכרת רבים כולל סיכונים המשפיעים על העיניים, הכליות, העצבים וכלי הדם.

הבנת הקשר

קיימים מספר הסברים לקשר בין פסוריאזיס לסוכרת מסוג 2, אך מחקרים חדשים מצביעים על שני המצבים המשותפים לגנים משותפים.

מחקר שפורסם ביולי 2016 בכתב העת JAMA Dermatology, השווה נתונים שהתקבלו מ-33,588 תאומים דניים, ומצא כי פסוריאזיס היא מחלה שכיחה יותר בקרב אנשים עם סוכרת, ברמה של 7.6% מתוך 459 אנשים, בהשוואה לאנשים ללא המחלה.

החוקרים מציינים שתוצאות אלו מצביעות על העובדה לפיה פסוריאזיס, סוכרת מסוג 2 והשמנת יתר קשורים כולם, והקשר בין פסוריאזיס להשמנת יתר עשוי להיות בחלקו עקב סיבה גנטית נפוצה. שתי המחלות חולקות גורמים נוספים במשותף.

שני המצבים מגבירים דלקת

דלקת כרונית הנגרמת כתוצאה מפסוריאזיס היא הגורם החשוב והמשמעותי ביותר לסיכון מוגבר לסוכרת, וסוכרת מסוג 2 נחשבת אף היא למצב של דלקת כרונית.

דלקת הנגרמת כתוצאה מפסוריאזיס עשויה גם להגביר את כמות גורם הצמיחה דמוי אינסולין בגוף, המקושר לסוכרת.

בנוסף, פסוריאזיס משפיע על המערכת החיסונית באופן המקושר להתנגדות לאינסולין ולסוכרת מסוג 2.

רופא

המרכז טיפול ואבחון פסוריאזיס

המרכז טיפול ואבחון פסוריאזיס מתמחה במתן מידע בתחום טיפול ואבחון פסוריאזיס, כל מה שרציתם לדעת על טיפול ואבחון פסוריאזיס. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:

072-3341176
פותוטרפיה
רוצים לשמוע על הפיתרון הכי טוב בעולם לפסוריאזיס? השאירו פרטים