האם אומגה 3 מסייעת בטיפול נגד פסוריאזיס?

טיפול ואבחון פסוריאזיס זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז טיפול ואבחון פסוריאזיס!

צרו קשר לפתרונות במחלות עור ופסוריאזיס

שמן דגים וטיפול בפסוריאזיספסוריאזיס היא מחלת עור שכיחה המתאפיינת בכתמי עור, קשקשים אדומים על העור ודלקת. גיליון ינואר 2000 של כתב העת האמריקני לתזונה רפואית, דן בתפקידי אומגה 3 בתהליך הדלקתי הקשור בפסוריאזיס. החוקרים מציינים כי מחסור באומגה 3 בתזונה מייצר גל תוצאות שבסופו של דבר אחראים לתסמיני פסוריאזיס.

החוקרים בדקו האם תוספי אומגה 3 מפחיתים או שאינם מפחיתים את רמות החומרים מעוררי הדלקת. הם השלימו את התזונה של 13 חולי פסוריאזיס עם 65-75 מיליגרם אומגה 3 בצורת כמוסה במשך חודשיים. רוב המטופלים הראו שיפור בתסמיני המחלה.

שניים מתוך שלושת הסוגים של אומגה 3, חומצות שומן נמצאים בעיקר בדגים ופירות ים. גם אנשים צמחונים, שאינם אוכלים דגים יכולים לצרוך ירקות ירוקים וטופו, המכילים אומגה 3. יש להתייעץ עם הרופא או תזונאי לגבי נטילת תוספי שמן דגים, אם נמצא כי התזונה חסרה באומגה 3.

חומצות שומן אומגה 3 ופסוריאזיס

טיפול זה מסייע למחלה היות והוא משפיע על הדלקת. בפסוריאזיס, המערכת החיסונית גורמת לתאי העור להתהפך בקצב מהיר באופן חריג. התוצאה היא אדמומיות, דלקת, יובש, וקשקשי עור המכסים כמעט כל חלק בגוף.

תרופות לדיכוי פעילות יתר של המערכת החיסונית מאטות את התקדמות המחלה ועוצרות את הגוף מלתקוף את עצמו, אך נושא הדלקת נשאר. הדלקת גורמת לגרוד, כאב ודהיית העור. אומגה 3, חומצות שומן משפרת את חומרת התסמינים. תוסף זה ניתן לעיתים קרובות בשילוב עם טיפול רפואי.

מחקרים בנושא

ההשפעות המיטיבות של שמן דגים אושרו גם על ידי מחקרים שדווחו בגיליון נובמבר 1987 של כתב העת הבריטי לדרמטולוגיה. במחקר זה, עשרה מטופלים עם פסוריאזיס כרוני קשה, צרכו 12 גרם אומגה 3 לתקופה של חודש וחצי. בקרב שמונה מתוך עשרת המטופלים, הופחתה האדמומיות על העור, והופחתו רמות הדלקת. לדברי החוקרים, תוצאה זו נובעת מהשפעת שמן הדגים על התהליך הדלקתי.

במחקר קליני אחר, 13 אנשים עם פסוריאזיס הראו רגישות עור מופחתת לאחר נטילת תוספי שמן דגים. יחד עם זאת, נמצא כי מריחת מסנני קרינה טובים בהרבה על הגנה על העור מפני השפעות מזיקות של השמש, בהשוואה לנטילת חומצות שומן אומגה 3.

במחקר נוסף שנערך בקרב ארבעים אנשים עם פסוריאזיס, המטופלים שנטלו אומגה 3 שיפרו את תסמיני המחלה באופן משמעותי הרבה יותר מאשר האנשים שטפלו בתרופות בלבד.

בגיליון פברואר 1990 בכתב העת של מחקר רפואי בינלאומי דיווחו חוקרים על ניסויים שבוצעו כדי לקבוע אם מינון בינוני של אומגה 3 יהיה יעיל בהקלת תסמיני פסוריאזיס.

החוקרים בדקו שמונים מטופלים עם פסוריאזיס כרוני יציב, שנטלו שני גרם של אומגה 3, חומצות שומן מידי יום במשך חודשיים. הם נבדקו לפני, באמצע ובסוף המחקר. בסוף התהליך, שבעה מטופלים נרפאו לחלוטין, ו-75% מהמטופלים חוו שיפור משמעותי בתסמינים. יחד עם זאת, הטיפול נכשל לחלוטין בקרב 14 מהמטופלים.

שמן דגים וטיפול בפסוריאזיס
רופא

המרכז טיפול ואבחון פסוריאזיס

המרכז טיפול ואבחון פסוריאזיס מתמחה במתן מידע בתחום טיפול ואבחון פסוריאזיס, כל מה שרציתם לדעת על טיפול ואבחון פסוריאזיס. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:

072-3341176
פותוטרפיה
רוצים לשמוע על הפיתרון הכי טוב בעולם לפסוריאזיס? השאירו פרטים