טיפולי ים המלח לסובלים מפסוריאזיס

טיפול ואבחון פסוריאזיס זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז טיפול ואבחון פסוריאזיס!

צרו קשר לפתרונות במחלות עור ופסוריאזיס

מי מלחאזור ים המלח הפך להיות המרכז העיקרי למחקר טיפול בפסוריאזיס מכמה סיבות, תכולת המינרלים של המים, התוכן הנמוך מאוד של פריחת אלרגנים אחרים באטמוספירה היבשה והחמה באיזור זה, המרכיב האולטרה סגול המופחת של קרינת השמש והלחץ האטמוספרי הגבוה בעמק הגדול.

אזור ייחודי זה משפיע על אנשים בעלי מחלות שונות במגוון רחב של אופנים חיוביים. אזור ים המלח ידוע כמסייע באופן מיוחד עבור אנשים הסובלים למשל מתפקודי נשימה מופחתים במחלות כמו סיסטיק פיברוזיס, נראה כי החולים עשויים ליהנות מאד מן הלחץ האטמוספרי הגבוה.

כמו כן, טיפולי ים המלח נמצאו כיעילים ביותר לטיפול במגוון מחלות עור וביניהן פסוריאזיס. כיום יכולים החולים לקבל טיפולים בים המלח, ואף לקבל החזרים על כך מקופות החולים.

כמו כן, אור השמש בים המלח הוא גבוה, אבל, בשל המרכיב הנמוך של אולטרא סגול בקרני השמש, חשיפה ממושכת תהיה בטוחה יחסית ובסיכון נמוך.

השפעת הסינון נובעת מריכוזי המלח הגבוהים הסופגים את שבירת קרני השמש בריכוז UV גבוה. כמו כן, נמצא ים המלח כ-430 מטר מתחת לפני הים ושכבת האוזון מעל הנה יציבה.

ים המלח הוא המקום היחיד על פני כדור הארץ שבו אתם יכולים להשתזף לפרקי זמן ממושכים עם כוויות שמש קטנות בגלל שהקרניים האולטרה סגולות המזיקות מסוננות באמצעות שלוש שכבות טבעיות: שכבת האטמוספירה הנוספת, אידוי השכבה הקיימת מעל ים המלח, וכן שכבת האוזון עבה.

עובדה זו חשובה במיוחד לחולי פסוריאזיס, שכן במרבית המקרים חשיפה לשמש משפרת משמעותית את מצב המחלה, אך בשל סכנת הקרינה חשיפה זו מתאפשרת רק לפרקי זמן קצרים במקומות אחרים.

כימיה ובריאות

ים המלח נקרא גם "ים המוות" בגלל המליחות הגבוהה שלו. בים זה לא חיים דגים משום סוג אך אורגניזמים ימיים מאקרוסקופיים יכולים לחיות בו.

נראה כי חיידקים ופטריות חיידקים חיים בו. מליחותו של ים המלח משתנה לפי עומקו באזורים שונים. באזור המים העיליים קיימת מליחות של כ 15% (פי 5 מליחות מים ממוצע) ומים תחתוניים יכולים להיות רוויים כליל במלח.

תכולת המינרלים של ים המלח שונה באופן משמעותי מזו של מים באוקיינוס, בהיקף של כ-53% כלוריד, מגנזיום, אשלגן כלורי 37% ו 8% נתרן כלורי (מלח שולחן) והשאר מורכב ויסודות קורט שונים.

ריכוז יוני SO4 נמוך מאוד, וריכוז יוני הברום הוא הגבוה ביותר בכל הימים על פני כדור הארץ. ריכוז ה- NaCl הוא 97%, בים המלח. לעומת כמות ה NaCl באוקיינוסים אחרים בכדור הארץ שהנו רק 12-18 אחוז. טמפרטורת המים נעה בין 19 מעלות צלסיוס בחודש פברואר ל -31 מעלות צלזיוס באוגוסט.

המים של ים המלח מכילים 12 מינרלים כולל מגנזיום, סידן, ברום ואשלגן. שנים עשר מינרלים אלה נמצאים בים זה באופן בלעדי על כדור הארץ.

הם מעניקים תחושה נינוחה לעור ולגוף כולו, מזינים את העור ומסייעים בהפעלת מערכת הדם. ים המלח ידוע בהקלה על שיגרון והפרעות מטבוליות שונות.

השוואה בין ההרכב הכימי של ים המלח מול אגמים ואוקיינוסים אחרים ברחבי העולם, מראים כי הריכוז הממוצע של המלח בים המלח הוא 31.5%. בגלל ריכוז גבוה במיוחד של מלח, כל אחד יכול לצוף בים המלח בקלות בגלל יכולת הציפה הטבעית.

טיפולי ים המלח הינם מחלק ממגוון אפשרויות טיפול אלטרנטיבי בפסוריאזיס, אך יעילותם מגובה בעשרות מחקרים הקושרים קשר ישיר בין טיפולי ים המלח לשיפור בריאותי בקרב חולי פסוריאזיס.

מחקר שנעשה מצא כי בשילוב טיפולים בים המלח כמו גם מודעות, הפחתת מתח, הרפיה ופעילות גופנית – יכולים לעזור להרבה אנשים הסובלים מפסוריאזיס.

הוספת רכיבים אלה לתוכנית הטיפול, יכולה להפחית נכות, חרדה ומתח הקשורים להתמודדות עם פסוריאזיס. אנשים הסובלים מפסוריאזיס מתון עד חמור, עשויים להזדקק לטיפולים מסוגים שונים למשך כל שארית חייהם.

רופאים רבים ממליצים על שילוב טיפולים שונים לפרקי זמן, כאשר בכל תקופת זמן מסוימת מטפלים באופן אחר, זאת על מנת שהטיפול יהיה יעיל יותר.

ראו גם:

זכויות חולי פסוריאזיס

מי מלח
רופא

המרכז טיפול ואבחון פסוריאזיס

המרכז טיפול ואבחון פסוריאזיס מתמחה במתן מידע בתחום טיפול ואבחון פסוריאזיס, כל מה שרציתם לדעת על טיפול ואבחון פסוריאזיס. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:

072-3341176
פותוטרפיה
רוצים לשמוע על הפיתרון הכי טוב בעולם לפסוריאזיס? השאירו פרטים