איך לטפל בציפורניים עם פסוריאזיס

טיפול ואבחון פסוריאזיס זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז טיפול ואבחון פסוריאזיס!

צרו קשר לפתרונות במחלות עור ופסוריאזיס

איך לטפל בציפורניים עם פסוריאזיסבמצב של פסוריאזיס, המשפיע על הציפורניים, קיימים טיפולים רבים בהם ניתן להשתמש כדי להקל את התסמינים.

פסוריאזיס בציפורניים משנה את מראה הציפורניים, והן עשויות להיראות עבות, לשנות גוון או צורה, ולהיות רכות ופצועות. ניתן לטפל בבעיות אלו עם תרופות וטיפולים קוסמטיים כדי שהציפורניים ייראו טוב יותר.

מניעת בעיות בציפורניים

הטיפול הטוב ביותר לפסוריאזיס בציפורניים הוא מניעה. מומלץ לנסות את הטיפים הבאים:

  • להקפיד על ציפורניים קצוצות קצר.
  • להשתמש בפצירה כדי לשמור על קצוות ציפורניים חלקות.
  • לענות כפפות במהלך ניקיונות ועבודות אחרות המבוצעות עם הידיים, והעלולות לפגוע בציפורניים.
  • להשתמש בחומר לחות לציפורניים מדי יום, ולאחר מגע עם מים.
  • אם הפסוריאזיס משפיע על ציפורני הרגליים, יש לנעול נעליים נוחות המאפשרות מספיק מקום לבהונות.

אם הציפורניים נראות פגועות, ניתן להשתמש בלק, או בציפורניים מלאכותיות, המגנות מפני נזק נוסף. חלק מהאנשים רגישים לכימיקלים הנמצאים בלק או בחומר הרכבת הציפורניים, ויש להתייעץ עם הרופא לגבי התאמת טיפולים אלו.

טיפולים בפסוריאזיס בציפורניים

הטיפול לציפורניים זהה לטיפול בפסוריאזיס במקומות אחרים בגוף. היות והציפורניים גדלות לאט, יכול לקחת זמן עד להבחנה בשיפורים בחלקים החדשים של הציפורניים.

הטיפולים כוללים:

תרופות מקומיות

לשימוש ישיר על הציפורניים. לפסוריאזיס בציפורניים, הרופא עשוי להמליץ על קורטיקוסטרואידים, ויטמין D או משחות רטינואידים אותם מורחים על הציפורניים מדי יום.

אם הציפורניים עבות, יתכן שהתרופות המקומיות לא ישפיעו היטב. ג'לים או משחות המכילות אוריאה, יכולות לסייע לתרופה להשפיע טוב יותר.

הרופא עשוי גם לרשום חומרי לחות לחיזוק הציפורניים, בהם יש להשתמש מדי יום, כפי שמשתמשים בלק.

  • פוטותרפיה אור אולטרה סגול משמש לטיפול בפסוריאזיס העור, ועשוי להיות שימושי גם לפסוריאזיס בציפורניים. הטיפולים מתקיימים במרפאת הרופא.
  • תרופות המשפיעות על כל הגוף – הרופא מכנה טיפול זה "תרופות מערכתיות", הכוללות אציטרטין, ציקלוספורין ומטוטרקאסט.
  • תרופות ביולוגיות – מכוונות לחלקים מסוימים של המערכת החיסונית. הן ניתנות באמצעות הזרקה מתחת לעור, באמצעות עירוי או כגלולות, והן כוללות אדלימוטב; אטאנרספט; גולמיומב; ואוסטקינומב.
  • זריקות סטרואידים – תרופות אלו ניתנות אחת לחודשיים עד תשעה חודשים. הרופא משתמש בחומר המקהה את אזור הזריקה או בתרופה חוסמת עצבים על מנת להפחית את הכאב.

פסוריאזיס בציפורנייםבין הגורמים המשפיעים על כל אחד ואחד מהאנשים הסובלים מפסוריאזיס פעיל, הוא הופעת פסוריאזיס בציפורניים המתייחס לשינויים באצבע ו/או בציפורניים הנגרמים על ידי המחלה.

בערך מחצית מהחולים בפסוריאזיס של הציפורניים צריכים להפסיק את פעילויות היומיום שלהם בגלל הכאב. השינויים בציפורניים יכולים להתרחש באחד או יותר מסוגי הפסוריאזיס של הציפורניים וייראו בבסיס הציפורן, במקום חיבורה אל האצבע (העור) וכן בחומר הקרני ממנו עשויה הציפורן.

במקרים חמורים, בהם פסוריאזיס מוגלתי עלול לגרום נזק לבסיס הציפורן, הציפורן עלולה לנשור לצמיתות.

הגורמים להתפרצות פסוריאזיס של הציפורניים: בדרך כלל, התפרצות של פסוריאזיס בציפורניים מתרחשת אצל חולים עם פסוריאזיס מסוג גוטטה או פלאק פסוריאזיס כמו גם עם ארתריטיס פסוריאטית.

היא מזוהה עם דלקת מפרקים פסוריאטית (דלקת פרקים באצבעות הידיים והרגליים), המתרחשים אצל  50-85% מהחולים הללו.

הסימנים והתסמינים של פסוריאזיס של הציפורניים

פסוריאזיס של הציפורניים עלול להשפיע על בסיס הציפורן, על העור מתחת לה (הרקמה מתחת לציפורן), וכן על המטריצה ​​(רקמת הקוטיקולה, ההתחלה שממנה הציפורן גדלה).

האזורים שנפגעים יהיו קפלי הציפורן, הציפורן עצמה, והעצמות של פרקי סוף האצבעות. סימנים של פסוריאזיס של הציפורניים עלולים להשתנות בהתאם לחלק של הציפורן המושפע מהיווצרות המחלה ומחומרתה ולקבוע גם את טבעו של העיוות הנוצר מהחמרה שלה.

נדיר מאד שאדם יפתח פסוריאזיס רק על הציפורניים ולא בשום מקום אחר על הגוף וקיימים חמישה סוגים כלליים של פסוריאזיס של הציפורניים, שינויים אלה עשויים להתרחש לבד או בו זמנית. בין הסוגים השונים נכללים:

  • פיטינג: הנגרם עקב נסיגה בצמיחה של החומר הקרני של הציפורן והמייצר מצב שבו הציפורן מפסיקה לגדול ורק החלק החשוף של האצבע נשאר. מצב זה מאופיין על ידי אובדן של תאים מפני השטח של מקום צמיחת הציפורן הראשוני (מטריקס).
  • טיפת השמן: נקרא כך בשל שינוי של צבע הציפורן (צהוב או ורוד צהבהב) הדומה לטיפות שמן מתחת לצלחת הציפורן (החלק החופף עם הרקמה העורית), סוג זה מכונה גם "תיקון סלמון" ונגרם לרוב בשל שינויים בצלחת הציפורן.
  • אוניקוליזיס: אזור לבן מפריד בין הציפורן לרקמה העורית וגורם לציפורן להתרומם. תופעה זו נגרמת על ידי כיסי אוויר שבהם מצע הציפורן נפרד מהחלק הקרני של הציפורן. אזור זה עלול להיות מודלק סביב הציפורן.

התפוררות ואובדן מוחלט של הציפורן עקב היחלשות מטריקס הציפורן (בסיס הצמיחה של החומר הקרני).

רופא

המרכז טיפול ואבחון פסוריאזיס

המרכז טיפול ואבחון פסוריאזיס מתמחה במתן מידע בתחום טיפול ואבחון פסוריאזיס, כל מה שרציתם לדעת על טיפול ואבחון פסוריאזיס. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:

072-3341176
פותוטרפיה
רוצים לשמוע על הפיתרון הכי טוב בעולם לפסוריאזיס? השאירו פרטים