מתן תרופות דרך הפה לטיפול בפסוראזיס

טיפול ואבחון פסוריאזיס זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז טיפול ואבחון פסוריאזיס!

צרו קשר לפתרונות במחלות עור ופסוריאזיס

תרופותבמקרים בהם מטופלים סובלים מנוכחות של פסוריאזיס מסוג פלאק פסוריאזיס או גוטטה פסוריאזיס (טיפתי) מתון עד חמור, הרופא עשוי להמליץ על תרופה למתן דרך הפה, כגון מתוטראקסט, רטינואידים וציקלוספורין, כמרכיב אחד מתוך טיפול סיסטמי (מערכתי) בפסוריאזיס.

כמו כן, שימוש בתרופות אלו מומלץ גם במקרה שהתרופות החיצוניות וטיפולי פוטותרפיה לא מספיקים על מנת לשלוט בפסוריאזיס.

עבור אנשים רבים, התרופה מתוטראקסט עובדת היטב כדי למתן פסוריאזיס שלא השתפר לאחר טיפולים אחרים. מתוטראקסט משמש גם לטיפול בדלקת מפרקים פסוריאטית. על אף יעילותו, חשוב לדעת כי מתוטראקסט אסור לשימוש אצל נשים בהריון ועד 3 חודשים לפני הכניסה להריון. כך גם הגבר צריך להימנע משימוש בתרופה, במידה ובני הזוג מתכננים להיכנס להריון.

רטינואידים שנמצאו כיעילים לטיפול בפזוריאזיס, הן תרופות הקשורות לויטמין A. אציטרטין הוא רטינואיד אוראלי נפוץ ביותר, המשמש לטיפול בפסוריאזיס. מכיוון שרטינואידים אינם מחלישים את מערכת החיסון, ניתן לתת אותם לילדים הסובלים מפסוריאזיס, או לאנשים בעלי מערכת חיסון מוחלשת עקב מצבים אחרים, כמו HIV למשל. גם רטינואידים אינם יכולים לשמש עבור נשים בהריון או המתכננות להרות.

ציקלוספורין יכול לשמש כטיפול לטווח קצר עבור פסוריאזיס במצב בינוני עד חמור, אך תרופה זו מחלישה את המערכת החיסונית ולכן לעיתים קרובות משתמשים בה לפרקי זמן קצרים, במקביל או בנוסף לטיפולים אחרים.

התרופות המשמשות במתן דרך הפה, בדרך כלל ניתנות בשילוב עם מוצרים או תרופות המיועדים למריחה על העור (טיפול מקומי). כל אלה עשויים לשמש בטיפול יחד עם חשיפה לאור אולטרה סגול.

לעיתים, בנוסף למתן תרופות דרך הפה, ניתן כמובן לשלב טיפולים נוספים כגון חשיפה לאור השמש שעשוי לסייע להיעלמות הסימפטומים, במקביל לטיפול התרופתי. כמובן שבטיפולים הכוללים חשיפה לשמש יש להיזהר מפני כוויות שמש וחשיפת יתר.

חלק מהאנשים הסובלים מגוטטה פסוריאזיס יכולים לבחור פוטותרפיה כחלק משגרת הטיפול.פוטותרפיה הינה הליך רפואי שבו העור נחשף בזהירות לאור אולטרה סגול. פוטותרפיה יכולה להינתן לבד, או במקביל לנטילת תרופה שגורמת לעור להיות רגיש יותר לאור (פסורלן – ע"ע).

בילדים, טיפול תרופתי אוראלי יינתן רק במקרה של פסוריאזיס חמור, שכן בטיחות התרופות האלו בילדים לא נבחנה היטב. במקרים נדירים, ניתן להזריק את התרופה לתוך פצע בעור או הכתם (במקרה של פלאק).

ראו גם: פיתוחים בתחום התרופות

תרופות
רופא

המרכז טיפול ואבחון פסוריאזיס

המרכז טיפול ואבחון פסוריאזיס מתמחה במתן מידע בתחום טיפול ואבחון פסוריאזיס, כל מה שרציתם לדעת על טיפול ואבחון פסוריאזיס. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:

072-3341176
פותוטרפיה
רוצים לשמוע על הפיתרון הכי טוב בעולם לפסוריאזיס? השאירו פרטים