איך לאתר ולטפל באינברסה פסוריאזיס?

טיפול ואבחון פסוריאזיס זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז טיפול ואבחון פסוריאזיס!

צרו קשר לפתרונות במחלות עור ופסוריאזיס

איך לאתר ולטפל באינברסה פסוריאזיס?לא תמיד מחלת פסוריאזיס מופיעה בצורת קשקשת. במקרה של אינברסה פסוריאזיס, או פסוריאזיס הפוך, הנגעים מבריקים וחלקים, ושוכנים בקפלי העור.

מחלה זו היא סוג כואב ומורכב של פסוריאזיס, המופיע בבתי שחי, איברי המין, מתחת לשדיים או על הישבן.

פסוריאזיס היא מצב גנטי שעובר במשפחות. כדי שהמחלה תתרחש, יש צורך בהשפעה על גנים רבים, והיא מתפרצת כתוצאה מאירוע חיצוני כגון זיהום. בפסוריאזיס הפוך, הגורמים המעורבים הנוספים הם חיכוך ולחות, ומזוהים עם הזעת יתר.

המקרים בהם מופיעה המחלה – אינברסה פסוריאזיס מתרחשת בקרב שניים עד שישה אחוזים מחולי הפסוריאזיס, ובמקרים רבים היא מופיעה לצד צורה אחרת של המחלה, כגון פסוריאזיס פלאק. היא נפוצה יותר בקרב אנשים הסובלים מעודף משקל או השמנת יתר, שיש להם קפלי עור עמוקים.

תסמיני אינברסה פסוריאזיס

הסימנים הראשונים של פסוריאזיס הפוך הם נגעים בהירים ואדומים על העור בקפלי הגוף. נגעים אלו נוטים להיות מבריקים וחלקים, והלחות באזור הפגוע מונעת התפתחות קשקשים בעור יבש, המאפיינים סוגי פסוריאזיס אחרים.

אינברסה פסוריאזיס היא אחת הצורות הכואבות והמטרידות ביותר של המחלה. בשל מיקום הנגעים סביב איברי המין ובתי השחי, ומתחת לשדיים ולישבן, העור הפגוע הופך להיות רך מאוד, ומגורה עוד יותר כתוצאה מהזעה ושפשוף העור נגד עצמו. לעיתים, קפל עור נגוע בפסוריאזיס הפוך מתפתח ויוצר סיכון לדימום או זיהום.

אפשרויות טיפול

הטיפול באינברסה פסוריאזיס מורכב בשל מיקום הנגעים. קפל עור הוא החלק הרגיש ביותר בגוף, מה שמגביר את הסיכון לתגובה שלילית לתרופות מקומיות רבות הזמינות לטיפול בפסוריאזיס. רופאים מטפלים במחלה ובזיהומים המלווים אותה, הנגרמים כתוצאה משמרים או פטרייה.

טיפולי פסוריאזיס הפוך כוללים:

קורטיקוסטרואידים

תרופות מקומיות לדיכוי המערכת החיסונית והפחתת הדלקת, אך תופעות הלוואי עשויות לכלול דילול העור ולכן יש להשתמש בהן בזהירות.

רופאים קובעים לעיתים סטרואידים מקומיים מדוללים המשולבים עם תרופות אחרות, לדוגמא, קרם הידרוקורטיזון 1-2%, בשילוב עם תרופות אנטי פטרייתיות.

פחם זפתתרופה מרגיעה הזמינה בצורת ג'לים או משחות, אותן ניתן למרוח על הנגעים. היא זמינה אף כנוזל אותו ניתן להוסיף למי אמבטיה על מנת לסייע בהקלת התסמינים.

טיפול באור – נקרא גם פוטותרפיה, וכולל חשיפת הנגעים לאור אולטרה סגול, או לאור שמש טבעית, באמצעות חשיפה למנורת שמש. ניתן לקבל תרופה במרשם המלווה את הטיפול באור, על מנת לשפר את תגובת הגוף.

תרופות מערכתיות – אנשים עם פסוריאזיס הפוך במצב חמור, זקוקים לגלולות או זריקות כדי לסייע בטיפול בתסמיניהם. האפשרויות כוללות תרופות חיסון או תרופות ביולוגיות הממוקדות לטיפול בתגובות חיסוניות פרטניות.

בעוד שאינברסה פסוריאזיס היא מצב כואב ביותר, גישות הטיפול מגוונות. יש להתייעץ עם הרופא או רופא העור לגבי השיטה הטובה ביותר להקלת התסמינים.

רופא

המרכז טיפול ואבחון פסוריאזיס

המרכז טיפול ואבחון פסוריאזיס מתמחה במתן מידע בתחום טיפול ואבחון פסוריאזיס, כל מה שרציתם לדעת על טיפול ואבחון פסוריאזיס. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:

072-3341176
פותוטרפיה
רוצים לשמוע על הפיתרון הכי טוב בעולם לפסוריאזיס? השאירו פרטים