זפת פחם מסייעים לסובלים מפסוריאזיס

טיפול ואבחון פסוריאזיס זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז טיפול ואבחון פסוריאזיס!

צרו קשר לפתרונות במחלות עור ופסוריאזיס

טיפול בפסוריאזיסזפת הינה חומר המופק מפחם ומעץ (למשל: ערער, אורן וכדומה) המשמש למטרות רפואיות. עם זאת, זפת פחם הינה הסוג הנפוץ ביותר לטיפול במחלת הפסוריאזיס, על סוגיה השונים.

זפת פחם יכולה לסייע בהאטת הצמיחה המואצת של תאי העור ולשחזר את המראה החיוני שלו. בנוסף לכך, היא מסייעת להפחתת הדלקות, הגירודים והקשקשיות המאפיינים את המחלה.

המוצרים המבוססים על זפת פחם שונים באופן משמעותי בין החברות והמותגים השונים. יש לזכור באופן כללי כי ככל שריכוז הזפת גבוה יותר, המוצר הינו חזק יותר ובעל השפעה טובה יותר.

זפת מתאפיינת בניחוח חזק ובלא מעט לכלוך. ככל שריכוז הזפת במוצר יהיה גבוה יותר, הניחוח והלכלוך יהיו עזים יותר.

אופן השימוש בזפת פחם לטיפול בפסוריאזיס

תכשירי זפת פחם ניתנים למריחה ישירות על נגעי פסוריאזיס, כתוספת למי האמבטיה או למריחה על קרקפת.

יש לעקוב אחר אופן השימוש בהוראות המצורפות למוצר או להיוועץ עם הרופא. יש להשאיר את תכשירי הזפת פחם לפחות לשעתיים, למעט שמפו הזפת פחם, אותו יש לשטוף לאחר חמש עד עשר דקות.

תופעות הלוואי של שימוש בזפת פחם

זפת פחם יכולה לגרום לגירויים, אדמומיות ויובש בעור. מומלץ תמיד לבחון את מוצר הזפת באזור קטן בעור לפני תחילת שימוש מלא בו.

במידה ונוצרת אדמומיות, מומלץ למרוח קודם כל קרם לחות ולאחר מכן את תכשיר הזפת. תופעת לוואי נוספת היא הכתמת שיער בהיר, מחומצן או אפרפר. על מנת להימנע מכך, ניתן להשתמש בתכשירי זפת על בסיס ג'ל אשר מותירים פחות כתמים בשיער ומיועדים לבעלי שיער בהיר.

זפת פחם נוטה ללכלך את הבגדים והמצעים. על מנת להימנע מכך, יש לאפשר לתכשיר להתייבש באוויר לפני לבישת הבגדים. בשימוש כבד ותכוף יותר, מומלץ לכסות את האזור בפיג'מה או כל בגד ארוך אשר יסייע בהחזקת התכשיר מרוח על העור וימנע את הכתמת המצעים והריהוט בבית.

גרבי כותנה יכולים להיות מאוד מועילים לכיסוי הנגעים ברגליים ובידיים. מומלץ ללבוש בגדים מבדים 'נושמים', כמו כותנה, על מנת להפחית את הסיכון לזיהום.

תופעת לוואי נוספת של זפת פחם בעת הטיפול בפסוריאזיס היא הפיכת העור לרגיש יותר לאור שמש טבעי. ההמלצה היא להשתמש במקדם הגנה ולנטר את החשיפה לשמש על מנת להימנע מכוויות.

יש לשטוף היטב את הזפת מהגוף בטרם החשיפה לשמש – זפת נותרת פעילה על העור למשך 24 שעות מרגע המריחה, דבר אשר שם את המטופל בסיכון מוגבר לכוויות כתוצאה מהחשיפה לשמש.

מחקרים הראו כי כמה מהכימיקלים בזפת פחם עשויים לגרום לסרטן, אך רק במוצרים בעלי ריכוז גבוה מאוד של זפת פחם, כגון במוצרים המשמשים לריצוף תעשייתי. כל מי שמשתמש בזפת באופן באופן קבוע לצורך טיפול בפסוריאזיס, צריך להיות בקשר עקבי עם דרמטולוג לביצוע בדיקות לאיתור סרטן עור בגוף.

מנהל המזון והתרופות האמריקאי קבע כי מוצרי מדף הנמכרים ללא מרשם רופא ומכילים ריכוז זפת פחם הנע בין חצי אחוז לחמישה אחוזים הינם בטוחים ויעילים לטיפול במחלת הפסוריאזיס. בנוסף נקבע כי אין עדות מדעית כלשהי המוכיחה כי זפת פחם המצויה במוצרים אלו הינה מסרטנת.

שימוש בזפת פחם במקביל לטיפולים נוספים בפסוריאזיס

ניתן לשלב טיפולי זפת פחם עם פוטותרפיה לטיפול במקרים חמורים של פסוריאזיס, שיטה המוכרת בשם "משטר גואקרמן".

שיטת טיפול זו נפוצה בעיקר בבתי חולים או תוכניות טיפול יומיות במספר מוגבל ביותר של קליניקות, במשך שלושה עד ארבעה שבועות ברציפות.

בנוסף, ישנה גרסה ביתית למשטר גואקרמן בה משלבים זפת חמה עם טיפולי פוטותרפיה בבית, אולם בהתחשב בסיכון האפשרי לכוויות חמורות, יש להתייעץ עם הרופא לגבי הנחלת משטר טיפול ביתי של זפת חם וקרני UVB.

מאמרים נוספים בנושא:
תרופות לשימוש אוראלי
משחות לטיפול מתון

טיפול בפסוריאזיס
רופא

המרכז טיפול ואבחון פסוריאזיס

המרכז טיפול ואבחון פסוריאזיס מתמחה במתן מידע בתחום טיפול ואבחון פסוריאזיס, כל מה שרציתם לדעת על טיפול ואבחון פסוריאזיס. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:

072-3341176
פותוטרפיה
רוצים לשמוע על הפיתרון הכי טוב בעולם לפסוריאזיס? השאירו פרטים