תשעה טיפים לשליטה בגירודים ובעקצוצים

טיפול ואבחון פסוריאזיס זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז טיפול ואבחון פסוריאזיס!

צרו קשר לפתרונות במחלות עור ופסוריאזיס

תשעה טיפים לטיפול בעקצוציםהגירודים והעקצוצים עלולים לגרום לעור להיות אדום, נפוח, חם ודולף נוזל. בקרב חלק מהחולים, הוא עלול אפילו להוביל להשלכות חמורות יותר, כגון סדקים וזיהומים, והתוצאה היא הפחתה באיכות החיים ובידוד חברתי.

מחקר שפורסם באוגוסט 2015 מטעם האקדמיה האמריקנית לדרמטולוגיה, דיווח שאנשים עם פסוריאזיס נמצאים בסיכוי גבוה פי שניים לדיכאון, בהשוואה לאנשים ללא מחלת עור זו.

למרבה המזל, קיימים מספר צעדים בהם ניתן לנקוט להרגעת העור המגורה. חלקם ניתנים לביצוע בבית וחלקם מבוצעים בסיוע הרופא. מאמר זה סוקר את הטיפים הרפואיים המומלצים להרגעת הגירודים הבעייתיים.

1. שפע קרם לחות

החשיבה צריכה להיות 'סמיך ושמנוני'. חומרי לחות אלו נדבקים לעור ביעילות יותר מקרמים רגילים. יש למרוח אותם מספר דקות לאחר האמבטיה. כך השמן יחדור לעור לפני שיתאדה. זה גם הזמן הטוב ביותר למרוח קרמים ומשחות במרשם.

יש להתייעץ עם הרופא לגבי החומרים המומלצים למריחה על עור לח, ולהשתמש בהם תחילה, ולאחר מכן למרוח קרם לחות.

2. הימנעות ממוצרים מבושמים או ריחניים 

כל המוצרים הביתיים, כגון חומרי ניקוי ומרככי בדים הם ריחניים ביותר ועשויים להחמיר את הגירוי בעור. מומלץ להשתמש במוצרים המסומנים בבירור כ"נטולי בישום" או "היפואלרגניים".

3. מקלחות קצרות במים פושרים 

מים חמים מסירים חלק מהלחות הטבעית בשכבות העליונות של העור.

4. שימוש בסבונים עדינים 

כדי להגן על העור מפני חומרים מגרים, יש להימנע מסבונים קשים ולבחור סבונים בעלי חומרים מתונים או היפואלרגניים. בנוסף, יש להימנע משימוש בכמויות גדולות של סבונים, היות וגם הסבונים העדינים עשויים לייבש את העור ולהגביר את הגירודים והעקצוצים.

5. אמבטיה

מומלץ להוסיף למים מעט מלחי אמבטיה, אך לא לשבת במים זמן רב מדי ולפעול בהתאם להמלצות על אריזות החומרים.

6. ייבוש העור 

שפשוף העור במגבת גסה מגרה את העור ומגביר את הגירודים.

7. אנטיהיסטמינים 

אלו הן נוסחאות רפואיות שאינן גורמות לתחושת נמנום. אם אנטיהיסטמינים ללא מרשם לא סייעו להרגעת התסמינים, יש להתייעץ עם הרופא לגבי חומרים חזקים יותר. אנטיהיסטמינים עובדים באמצעות מיקוד המסלולים העצביים הקשורים לגירוד ועקצוץ.

8. קרח 

מרדים את קצות העצבים, וזוהי שיטה מהירה, קלה וזולה להקלת הכאב והגירוד הנגרמים מנגעי הפסוריאזיס. אחסון קרם הלחות במקרר משפיע באופן זהה.

9. עטיפת העור 

אם הגירודים והעקצוצים חמורים יותר בלילה, מומלץ להתייעץ עם הרופא לגבי טריק שינה זה, המסייע לתחושת הקלה. יש למרוח את הקרם מאו המשחה לטיפול בפסוריאזיס על האזור הפגוע, ולכסות אותו בניילון נצמד.

אם הרופא רשם תרופות לתסמיני הפסוריאזיס, יש להקפיד להשתמש בהן. רוב הטיפולים מסייעים גם לגירוד. טיפול מועיל במיוחד לעקצוצים הוא טיפול באור אולטרה סגול.

פסוריאזיס היא מחלה כרונית שאינה ניתנת לריפוי, אך ניתן להתמודד עימה ולהקל את הגירודים התכופים. טיפים אלו מסייעים להקלת התחושות, ויש להתייעץ עם הרופא לגבי שיטות נוספות בהן ניתן לנקוט על מנת להקל את חוסר הנוחות של גירוד כרוני.

תשעה טיפים לטיפול בעקצוצים
רופא

המרכז טיפול ואבחון פסוריאזיס

המרכז טיפול ואבחון פסוריאזיס מתמחה במתן מידע בתחום טיפול ואבחון פסוריאזיס, כל מה שרציתם לדעת על טיפול ואבחון פסוריאזיס. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:

072-3341176
פותוטרפיה
רוצים לשמוע על הפיתרון הכי טוב בעולם לפסוריאזיס? השאירו פרטים