מהי דלקת מפרקים שגרונית?

טיפול ואבחון פסוריאזיס זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז טיפול ואבחון פסוריאזיס!

צרו קשר לפתרונות במחלות עור ופסוריאזיס

דלקת פרקיםדלקת מפרקים שגרונית הינה סוג של מחלה דלקתית. באופן כללי, היא גורמת לכאב חד ועז ולאבדן גמישות התנועה במפרק המסוים אותו היא תוקפת.

בדקלת מפרקים שגרונית, המערכת החיסונית בגוף משחקת תפקיד משמעותי בהתפתחות המחלה.

כאשר הדלקת מתעוררת בגוף האדם כתוצאה מגירוי חיצוני, התוצאה עלולה להיות כאב בלתי נסבל בפרק ומסביבו.

תפקידם של המפרקים

מפרק הינו נקודת המפגש בין שתי עצמות בגוף האדם. הקצוות של העצמות הללו מכוסות בחומר חלקלק ועמיד הנקרא סחוס, אשר תפקידו לאפשר לעצמות לנוע אחת כנגד השנייה ללא כל חיכוך.

כמו כן, הסחוס הוא האבר בגוף אשר מתפקד ככרית הסופגת את הכוחות הפועלים בעת תנועת העצמות.

כאשר אדם סובל מדלקת מפרקים שגרונית, ישנו פגם אוטואימוני כלשהו המעורר מתקפה כנגד תאי גוף בריאים, אשר במהלכה, משוחררים אנזימים בגוף התוקפים את הרקמות. סוגי הרקמות השכיחים ביותר למתקפה הזו הם המפרקים. ברגע שזה קורה, אזורי המפרקים נוטים להתנפח ולכאוב מאוד.

דלקת מפרקים כמצב כרוני

דלקת מפרקים שגרונית הינה מחלה כרונית, המלווה לעתים קרובות בהתלקחויות הדלקת בגוף ובעלת יכולת השפעה על כלל האיברים בגוף.

כמחלה כרונית תימשך ללא מגבלת זמן והטיפול בה הוא לא פשוט ומותנה באופן משמעותי באבחון מוקדם של הדלקת ומתן טיפול הולם בשלבי ההתפתחות הראשונים שלה.

דלקת מפרקים שגרונית יכולה לגרום לנכות מוגבלת. אפילו אם זה לא מתרחש באופן מיידי, העובדה כי האדם הלוקה בדלקת עלול בסופו של דבר לאבד את יכולת התנועה שלו צריכה להיות אזהרה מספקת ומדאיגה דיה ברגע שהסימפטומים של המחלה מופיעים לראשונה.

המפרקים הפגועים

הסימנים הנפוצים ביותר לדלקת מפרקים דלקתית הם מפרקים נפוחים, רגישים ונוקשים. בגוף האדם ישנם מפרקים רבים, אולם האזורים השכיחים ביותר בהם הדלקת פוגעת הינם המפרקים בידיים, בזרועות, ברגליים, בכתפיים ובצוואר. כל כאב שבא והולך באזורים אלו צריך להיבדק על ידי רופא מומחה.

אנשים הלוקים בדלקת מפרקים שגרונית נוטים לחוש בעייפות רבה ובקלות. מספר דקות מועט של פעילות גופנית תגרום להם להתנשמות מהירה ותצריך מנוחה מיידית לגוף. במוקדם או במאוחר, אפילו הפעולה הפשוטה ביותר תהיה מעייפת וקשה לביצוע. אנשים הלוקים במחלה לרוב מעדיפים להימנע מכל פעילות גופנית במהלך הזמן.

האבחון והטיפול בדלקת מפרקים שגרונית צריכים להתבצע על ידי ראומטולוג, רופא מומחה לטיפול במחלות שגרוניות הקשורות לשרירים, לעצמות ולמפרקים.

עם זאת, אין הוא איש המקצוע היחידי אשר יכול לסייע לחולים בדלקת מפרקים שגרונית בכל הנוגע לטיפול ולמניעת המחלה. אחיות, פיזיותרפיסטים, מנתחים אורתופדים, מטפלים בעיסוק, פסיכולוגים ואפילו עובדים סוציאלים יכולים לסייע אף הם.

שיטות אבחון לדלקת מפרקים שגרונית

הקושי באבחון דלקת מפרקים שגרונית בשלבים המוקדמים שלה טמון בעובדה כי לא קיימת אף בדיקה לסוג זה של מחלה.

העובדה כי הסימפטומים משתנים מאדם לאדם, היא סיבה נוספת מדוע הרופאים מתקשים לאבחן את המחלה ממנה סובל המטופל כדלקת מפרקים שגרונית. רק האבחון של המחלה דורש סדרה שלמה של בדיקות כגון צילומי רנטגן, בדיקות דם, CRP ורמת SED.

דלקת מפרקים שגרונית הינה מחלה קשה, אולם ניתן לטפל ואף לנטרל את ההשפעות הפוגעניות בגוף בתנאי שברגע שמתקבל אבחון מדוייק למחלה, יש לבצע את נהלי הטיפול המתאימים באופן מיידי.

מחלה זו מופיעה פעמים רבות בחולי פסוריאזיס ולכן רבות מן התרופות המשמשות לטיפול בארתריתיס, דלקת מפרקים פסוריאטית, משמשות גם לטיפול בדלקת מפרקים שגרונית. כל זאת כמובן בכפוף להמלצות רופא ראומטולוג בשיתוף רופא עור המומחה לטיפול בפסוריאזיס.

מאמרים נוספים בנושא:
משחות לטיפול מתון
טיפולי ים המלח

בריאות רגשית ודלקת מפרקים פסוריאטית

דלקת פרקים
רופא

המרכז טיפול ואבחון פסוריאזיס

המרכז טיפול ואבחון פסוריאזיס מתמחה במתן מידע בתחום טיפול ואבחון פסוריאזיס, כל מה שרציתם לדעת על טיפול ואבחון פסוריאזיס. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:

072-3341176
פותוטרפיה
רוצים לשמוע על הפיתרון הכי טוב בעולם לפסוריאזיס? השאירו פרטים