מהו הקשר האפשרי בין פסוריאזיס לנשירת השיער?

טיפול ואבחון פסוריאזיס זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז טיפול ואבחון פסוריאזיס!

צרו קשר לפתרונות במחלות עור ופסוריאזיס

פסוריאזיס בקרקפת היא מחלת עור נפוצה המייצרת אדמומיות ולעיתים קרובות קשקשים. המצב עלול להתבטא בהופעת כתמים בודדים או מרובים על הקרקפת המשפיעים עליה ומתפשטים אל המצח, העורף או מאחורי האוזניים. מחלה זו אינה מדבקת, אך היא נובעת מחריגות במערכת החיסון הגורמות לתאי עור לגדול מהר יותר וליצור כתמים. הסיכוי לסבול מפסוריאזיס בקרקפת עובר במשפחה.המצב עלול להשפיע על כל משטח עור ולעיתים הוא קל וכמעט בלתי מורגש, אך עלול אף להיות חמור וארוך טווח, ולגרום לנגעים עבים המשפיעים על מראה השיער והקרקפת. גירוד עז מפריע לשינה ולחיי היומיום ועלול לגרום לזיהומים בעור, נשירת שיער, ומבוכה.

תסמיני פסוריאזיס הגורמים בין השאר לנשירה בשיער

תסמינים עדינים עשויים לכלול שטח קטן בלבד של הקרקפת והם קלים ביותר. תסמינים בינוניים עד חמורים כוללים נשירת שיער ברמה בינונית עד גבוהה. ובנוף יוכל להכיל את הבעיות הנוספות הללו:

  • משטחי עור אדמדמים
  • קשקשים כסופים לבנים
  • קילוף עור
  • יובש בקרקפת
  • גירוד
  • תחושת צריבה או כאב

למרות שפסוריאזיס בקרקפת אינו הגורם העיקרי לנשירת שיער, גירוד תכוף או אינטנסיבי, סילוק מאסיבי של הקשקשים, טיפולים מורכבים ולחץ הקשור למצב עלולים לגרום לנשירת שיער זמנית.

למרבה המזל, השיער בדרך כלל צומח שוב לאחר שהנגעים מתרפאים. אם אדם סובל מכל התופעות האלו, עליו להתייעץ עם רופא עור, שעשוי לאבחן פסוריאזיס בקרקפת באמצעות בדיקה ויזואלית בלבד או לאחר ביצוע ביופסיה של העור על מנת לשלול מצבים אחרים, כגון דרמטיטיס סבוריאה.

טיפולים לפסוריאזיס בקרקפת

קו הטיפול הראשוני למצב זה הוא טיפול מקומי הכרוך בשימוש בשמפו רפואי, משחות, ג'לים, שמנים וסבונים. למרות שחלק ממוצרים אלו זמינים ללא מרשם, טיפולים מקויים חזקים יותר דורשים מרשם. מוצרים ללא מרשם מכילים בדרך כלל אחת משתי תרופות לפסוריאזיס שאושרו על ידי ה-FDA: חומצה סליצילית, וגופרית.

מוצרי מרשם מכילים ריכוזים גבוהים יותר של חומצה סליצילית, גופרית או שניהם, כמו גם תרופות אחרות שאושרו על ידי ה-FDA וכוללות:

אנאטראלין – תרופות מרשם למבוגרים

תרופות אנטי מיקרוביאליות – משמשות לטיפול בזיהומי חיידקים או שמרים הקשורים לפסוריאזיס בקרקפת.

קאלציפוטריין – נגזרת של ויטמין D.

סטרואידים – בצורת משחה למריחה מקומית או סטרואידים חזקים.

טאזארוטיין – נגזרת של ויטמין A.

כדי שהטיפול יהיה יעיל, הוא חייב להיות מיושם על הקרקפת ולא רק על השיער. יש להשתמש בתרופות בדיוק לפי ההוראות על מנת לשלוט היטב על הנגעים.

תהליך הטיפול עשוי להימשך עד חודשיים או יותר. לאחר שהפסוריאזיס מטופל, ניתן למנוע את הישנותו באמצעות חפיפה יומית או פעמיים בשבוע עם שמפו המכיל גופרית או שמן עץ התה.

טיפולים מתקדמים לפסוריאזיס בקרקפת

אם המצב עדין ומתבטא על מספר אזורים בלבד בקרקפת, רופא העור יכול לשקול הזרקת תרופות סטרואידים לנגעים. במצב בו טיפולים מקומיים לא סייעו לשיפור התסמינים, ניתן לטפל עם פוטותרפיה בלייזר או מקור אור שאינו לייזר.

לייזר אקסימר מתמקד בעוצמה גבוהה של אור על העור המושפע. אור אולטרה סגול (UV) מבוצע באמצעות מכשיר כף יד שנקרא מסרק UV וניתן להשתמש בו לטיפול בכל הקרקפת. אם השיער דק ביותר, או שהראש מגולח, הרופא ימליץ על טיפולי חשיפה קצרים לאור שמש טבעית.

תרופות לפסוריאזיס חמור בקרקפת

אם המצב הוא בינוני עד חמור, הרופא ירשום תרופה אחת או יותר לבליעה או באמצעות הזרקה או עירוי. תרופות לבליעה כוללות סטרואידים, ציקלוספורין, מטוטרקסט, נגזרת של ויטמין A ונגזרת של ויטמין D.

התרופות החדשות שאושרו על ידי ה-FDA לפסוריאזיס בקרקפת נקראות תרופות ביולוגיות, המועברות באמצעות הזרקה או עירוי, ועשויות לשנות את המערכת החיסונית באופן שיסייע למניעת ייצור יתר והצטברות תאי עור. תרופות אלו חזקות ביותר ומותאמות לכל מטופל רק לאחר שכל הטיפולים האחרים כשלו, בהתאם לחומרת התסמינים וההיסטוריה הרפואית שלו.

קראו על תרופות לטיפול בבעיות עור ופסוריאזיס ללא סטרואידים

רופא

המרכז טיפול ואבחון פסוריאזיס

המרכז טיפול ואבחון פסוריאזיס מתמחה במתן מידע בתחום טיפול ואבחון פסוריאזיס, כל מה שרציתם לדעת על טיפול ואבחון פסוריאזיס. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:

התקשרו עכשיו!
פותוטרפיה
רוצים לשמוע על הפיתרון הכי טוב בעולם לפסוריאזיס? השאירו פרטים