מחקר מצא: פסוריאזיס חמור מקושר עם סיכון גבוה למוות מוקדם

טיפול ואבחון פסוריאזיס זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז טיפול ואבחון פסוריאזיס!

צרו קשר לפתרונות במחלות עור ופסוריאזיס

מחקר מצא: פסוריאזיס חמור מקושר עם סיכון גבוה למוות מוקדםאנשים הסובלים ממקרים חמורים של פסוריאזיס נמצאים בסיכון הגבוה כמעט פי שניים למוות מוקדם, כך עולה ממחקר אשר נערך בבית הספר לרפואה במיאמי.

שיעורי התמותה גדלים רק בקרב חולי פסוריאזיס אשר המחלה התפשטה על למעלה מעשרה אחוזים משטח גופם, במקרים פחות חמורים, הסיכון למוות מוקדם בקרב מי שהמחלה אצלו פחות חמורה היה אף נמוך יותר ביחס לכלל האוכלוסייה.

ד"ר רוברט קירסנר, מומחה בתחום ודרמטולוג בכיר אומר כי הנתונים והמחקרים מראים כי חולי פסוריאזיס נוטים לסבול מבעיות בריאות שונות באופן שכיח יותר בהן עודף משקל, סוכרת וכולסטרול גבוה, גורמים אלה בשילוב של הפסוריאזיס מגדילים את הסיכון למחלות כלי דם ולסיבוכים רפואיים נוספים המובילים לעתים קרובות יותר להתקפי לב ושבץ מה שמעלה את הסיכון למוות.

גורמי סיכון

על פי המחקר, חשוב כי חולים בפסוריאזיס חמורה ישוחחו ויתייעצו עם הרופא שלהם בנוגע לטיפול אותו הם מקבלים מתוך התייחסות ושליטה בגורמי הסיכון האחרים אשר עלולים לתרום לסיכון גבוה יותר למוות מוקדם. החולים חשופים ופגיעים יותר לגורמים בעייתיים אחרים מבחינה רפואית כגון עישון, עודף סוכר ועוד אשר יכולים להפוך לקריטיים ומסכני חיים בסבירות גבוהה יותר בהשוואה למי שאינו חולה בפסוריאזיס במצב חמור.

המחקר הנוכחי אינו מהווה הוכחה חד משמעית כי פסוריאזיס חמור הוא אכן הגורם לשיעורי תמותה גבוהים יותר ולא ניתן לפסוק על פיו כי אכן קיים קשר ישיר בין גורמי הסיכון למקרים של מוות מוקדם, אולם אין ספק כי מדובר בתמרור אזהרה אשר מבחינת הרופאים מחייב המשך מחקר ובדיקות מקיפות.

מחקר – מוות מוקדם בקרב חולי פסוריאזיס

המחקר כלל 8,800 מבוגרים הסובלים מפסוריאזיס וקרוב ל-88,000 איש אשר אינם סובלים מהמחלה. המחקר כלל מעקב של קרוב לארבע שנים והתמקד בבריטניה. מחצית מהנבדקים היו נשים בגיל ממוצע של 45 וניתן היה לראות כי בקרב חולי הפסוריאזיס היו שיעורי המעשנים וצורכי האלכוהול גבוהים יותר.

לאחר שקלול הנתונים הסטטיסטיים, מצאו החוקרים כי בקרב חולים אשר המחלה משפיעה על לפחות עשרה אחוזים מגופם נמצאו שיעורי תמותה הגבוהים פי שניים לאורך תקופת המחקר. כאשר מדובר על שיעורי התמותה, מסיקים הרופאים כי פסוריאזיס מהווה סיכון גדול למוות אפילו בהשוואה לעישון אך מסוכנת פחות מסוכרת.

תאוריות ומסקנות

חולי פסוריאזיס בדרגת חומרה פחותה, היו בסיכון נמוך יותר למוות לעומת כלל האוכלוסייה וזאת תוך שקלול של גורמי סיכון אחרים בהם גיל ומשקל. הקשר בין פסוריאזיס חמור לשיעורי תמותה גבוהים העלה תאוריות שונות אך ללא ראיות מוצקות.

על פי אחת התאוריות, הפסוריאזיס מלווה בדלקת המתבטאת בנפיחות וכאבים אשר אינה כוללת את העור בלבד אלא משפיעה על הגוף כולו. סברה נוספת היא השפעות נפשיות של המחלה על החולים בהן סטיגמה חברתית אשר יכולה להוביל למצבי דיכאון ומצבים רגשיים אחרים אשר מקשים על החולים לחיות חיים נורמליים.

סיכום המחקר מעלה כי אמנם הנתונים מצביעים על שיעורי מוות מוקדם גבוהים אצל חולי פסוריאזיס חמורה ביחס לחולים במצב קל או בהשוואה לכלל האוכלוסייה, אולם לא ניתן להשליך מהם על החולה הבודד.

זאת משום שלא נבדקו במחקר נתוני תוחלת החיים של הנבדקים, אך המסקנה הברורה העולה ממנו היא כי על החולים לעבוד בשיתוף פעולה עם רופאיהם על מנת לטפל בגורמי הסיכון האחרים תוך שמירה על רמת כולסטרול תקינה, הפסקת עישון, שליטה על רמת הסוכר בדם ופיקוח על נטילת תרופות.

רופא

המרכז טיפול ואבחון פסוריאזיס

המרכז טיפול ואבחון פסוריאזיס מתמחה במתן מידע בתחום טיפול ואבחון פסוריאזיס, כל מה שרציתם לדעת על טיפול ואבחון פסוריאזיס. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:

התקשרו עכשיו!
פותוטרפיה
רוצים לשמוע על הפיתרון הכי טוב בעולם לפסוריאזיס? השאירו פרטים