פסוריאזיס וסרטן – מה הקשר?

טיפול ואבחון פסוריאזיס זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז טיפול ואבחון פסוריאזיס!

צרו קשר לפתרונות במחלות עור ופסוריאזיס

פסוריאזיס וסרטן – מה הקשר?מחקרים מראים שמומים גנטיים עלולים להגביר את הסיכון לפתח פסוריאזיס, מחלת עור כרונית, המתווכת בין מחלות אוטואימוניות העלולות לגרום לנגעי פסוריאזיס ודלקת.

החוקרים מצאו אף כי פסוריאזיס עלול להגביר את הסיכון לפתח סוגי סרטן מסוימים. אדם הסובל מפסוריאזיס יכול לנקוט בצעדים להתמודדות או הפחתת גורמי הסיכון לסרטן. מאמר זה מלמד על הקשר בין שני המצבים ופיתוח תוכנית פעולה.

האופן בו הסיכון לסרטן משפיע על טיפולי פסוריאזיס

טיפולי פסוריאזיס מסוימים כוללים תרופות המאטות את תהליך ייצור תאי העור. תרופות שונות המשמשות לטיפול במחלה, המדכאות את המערכת החיסונית של הגוף, מסייעות להפחתת התסמינים.

חוקרים בחנו אם תרופות ביולוגיות עלולות להציב אנשים בסיכון גבוה יותר לסרטן בשל המערכת החיסונית המוחלשת שלהם. במחקר שנערך בשנת 2014, נמצא כי תרופות ביולוגיות אינן קשורות לסיכונים גבוהים יותר לסרטן.

מחקר זה מציע שהשימוש בטיפול באור אולטרה סגול המסייע לריפוי נגעי פסוריאזיס, עשוי להגביר את הסיכויים לפתח קרצינומה של תאי קשקש, במיוחד בקרב חולים המקבלים טיפולים באור אולטרה סגול 250.

הקשר לסרטן

בניגוד לחיבור המבוסס בין עישון וסרטן הריאות, הקשר בין פסוריאזיס וסרטן אינו ברור, אך הוא מבוסס על הדלקת. דלקת כרונית עלולה להגביר את הסיכון לחלות בסרטן. בפסוריאזיס, אדם חווה דלקת עור, איברים, מפרקים וכלי הדם.

המחקר אישר את הסיכון לחלות בסרטן בקרב אנשים הסובלים מפסוריאזיס. מחקר אחד מצביע על העובדה לפיה פסוריאזיס עלול להגביר את הסיכון לחלות במספר סוגי סרטן, כולל סרטן הכבד, דרכי הנשימה, הלבלב, ודרכי השתן.

המחקר מראה גם שאנשים הסובלים מפסוריאזיס נמצאים בסיכון מעט גבוה יותר לפתח לימפומה שאינה הודג'קין, לימפומה הודג'קין, ולוקמיה. במחקר נפרד, חוקרים ציינו ששיעור מקרי הסרטן נמצא גבוה יותר בקרב חולי פסוריאזיס.

חוקרים מאוניברסיטת פנסילבניה פרסמו בשנת 2006 מחקר בכתב העת journal of Dermatology בו גילו שאנשים הסובלים מפסוריאזיס חמור נמצאים בסיכון גבוה לסבול משני סוגי לימפומה, בעיקר לימפומה עורית, בהשוואה לאנשים ללא פסוריאזיס.

גורמים נוספים עשויים לקשר בין פסוריאזיס לסרטן

גיל – אדם מעל גיל 65 הסובל מפסוריאזיס, נמצא בסיכון גבוה יותר מאשר אנשים צעירים עם המחלה.

חומרת התסמינים – זהו אחד הגורמים הצמודים לפתח סרטן. בפסוריאזיס, פעילות תאי T גוברת.

מסקנות הקשר בין פסוריאזיס לסרטן

הבנת הסיכונים לסרטן בקרב חולי פסוריאזיס הם קטנים יחסית. פסוריאזיס היא מחלה לכל החיים, אך אם נוקטים בצעדים לשמירת הבריאות באופנים אחרים, ניתן להפחית את הסיכון לסרטן או מצבים בריאותיים אחרים. יש להתייעץ עם הרופא באופן קבוע לגבי השיטות לשמירת הבריאות, ולדון לגבי הקרנות לסרטן, במיוחד הקשורות לסרטן העור.

ניתן אף לנקוט בצעדים להפחתת התנהגויות אחרות העלולות להגביר את הסיכון לסרטן. שינויים אפשריים כוללים הפסקת עישון, הפחתת צריכת אלכוהול, הקפדה על פעילות גופנית קבועה, והימנעות מחשיפה מוגזמת לשמש.

רופא

המרכז טיפול ואבחון פסוריאזיס

המרכז טיפול ואבחון פסוריאזיס מתמחה במתן מידע בתחום טיפול ואבחון פסוריאזיס, כל מה שרציתם לדעת על טיפול ואבחון פסוריאזיס. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:

התקשרו עכשיו!
פותוטרפיה
רוצים לשמוע על הפיתרון הכי טוב בעולם לפסוריאזיס? השאירו פרטים