אקזמה בכף היד

טיפול ואבחון פסוריאזיס זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז טיפול ואבחון פסוריאזיס!

צרו קשר לפתרונות במחלות עור ופסוריאזיס

אקזמה בכף היד
אקזמה בכף היד

אקזמת כף היד ידועה גם בשם דרמטיטיס, היא מצב שכיח המשפיע על כ-10 אחוזים מהאוכלוסייה. אקזמה נובעת משילוב של מספר גורמים, פנימיים – גנטיים וחיצוניים, כמו מגע עם חומרים המגרים את העור ואלרגנים.

שימוש בחומרים כימיים בקרב אנשי ניקיון, אנשים העוסקים בתעשיית המזון והקייטרינג, ספרות ועובדי תעשייה, מגביר את הסיכון ללקות באקזמה.

אקזמה היא תופעה דלקתית בלתי מדבקת, היכולה לערער את התפקוד היומי חיי החברה והערכה העצמית. התסמינים העיקריים של אקזמה בכף היד כוללים אדמומיות (אריתמה), גירוד, כאב, יובש, קילוף עור, הופעת סדקים ושלפוחיות.

כרבע מחולי הפסוריאזיס סובלים מנגעים בכפות הידיים. פסוריאזיס היא מחלה אוטואימונית כרונית המאופיינת בייצור יתר של תאי עור.

התאים המתים מצטברים על פני העור ומדמים קשקשים לבנים. העור הופך לדלקתי, אדמומי ומאופיין בגירוד. עיבוי של שכבת העור לעיתים קרובות יוצרת יבלות.

חולי פסוריאזיס נוטים לעור עבה, בעל סדקים ואדמומיות. המחלה עשויה להטעות ולבלבל בין אקזמה, פטרייה או מחלת עגבת. ביופסיה עורית נחוצה כדי להבדיל בין המחלות. על פי ממצאי מחקרים חדשים, לאקזמה בכף היד יש השלכות גדולות יותר על אורח החיים בהשוואה לפסוריאזיס.

מחקרים קליניים בתחום

במסגרת מחקר חדש אשר ממצאיו פורסמו במגזין דרמטולוגיה, הוצג כי 53 אחוזים מחולי אקזמה בכף היד אשר תושאלו, ציינו כי תפקודם היומי נפגע כתוצאה מהמחלה בעוד ש כ-16 אחוזים מחולי הפסוריאזיס טענו כי חלה החמרה בתפקודם היומי.

פסוריאזיס על כף היד

פסוריאזיס יכול להופיע על כף היד. למרות שאנשים רבים חווים התקפות פסוריאזיס באזורים רחבים בגב כפות הידיים והמרפקים, המחלה יכולה להתפרס על גבי הראש, פלג הגוף העליון והתחתון. המחלה מתאפיינת בקילוף אינטנסיבי של העור היבש באמצעות פעולות פשוטות כגון רחיצת ידיים, הרמת חפצים ולבישת בגדים.

פסוריאזיס יכל להופיע על הציפורניים, מצב שבו תאי העור מייצרים תאים רבים מתחת לציפורניים, מעבר לנדרש. מצב זה מדמה פטרת ציפורניים.

אקזמה בכפות הידיים

אקזמה על כפות הידיים היא תופעה נפוצה. הסיבה לכך היא בעקבות שימוש רב בסבוני ידיים, תכשירי גוף כמו קרמים ומגע עם בדים מסוימים, בעלי חיים, חומרים אלרגנים וחומרים אחרים המגרים את העור וגורמים לתגובה של רגישות יתר.

רחיצת ידיים תכופה מייבשת את העור בייחוד אצל הסובלים מאקזמה. אקזמה יכולה להיות קשה לטיפול בעיקר בגלל המגע עם מים וחומרים אחרים.

העור היבש באקזמה הופך את העור לשביר ויוצר סדקים. קילוף העור עשוי להיות דומה לזה של כוויות שמש או שלפוחיות ויבלות מתקלפות.

טיפול בפסוריאזיס

בדרך כלל הרופאים ממליצים על טיפול של תרופות המכילות סטרואידים, הנעשה על ידי משחות המשמשות לטיפול מקומי.קיימים בנוסף, טיפולי אור מיוחדים.

במקרים בהם טיפול משחה או טיפול אור אינם מקלים על התסמינים, טיפול תרופתי יוצע למטופל. לתרופות אלה קיימת השפעה מערכתית ולכן השימוש בהן נעשה כשלב אחרון כאשר יתר הטיפולים כשלו.

למרות שחומרת המחלה דועכת עם הזמן, פסוריאזיס היא מחלה הנמשכת לאורך כל חיי המטופל. למרות זאת, רוב המטופלים יכולים לקיים אורח חיים נורמטיבי ולהגשים את ייעודם.

במסגרת מחקר שבוצע, 76 אחוזים מהסובלים בפסוריאזיס סובלים מתחושות כאב ואי נוחות לעומת 96 אחוזים מחולי האקזמה המתלוננים על כאבים ואי נוחות.

טיפול באקזמה

אקזמה אף היא מטופלת לעיתים קרובות באמצעות טיפול סטרואידי -משחתה מקומית. במקרים אחרים, בהם מעורבים זיהומים, ייעשה שימוש בתכשירים המשלבים טיפול אנטיביוטי. במקרים חמורים יעשה שימוש באנטיביוטיקה אוראלית. המחלה לעיתים יכולה להיות חמורה עד כדי הגבלת הפעילות היומית.

אקזמה בכף היד
רופא

המרכז טיפול ואבחון פסוריאזיס

המרכז טיפול ואבחון פסוריאזיס מתמחה במתן מידע בתחום טיפול ואבחון פסוריאזיס, כל מה שרציתם לדעת על טיפול ואבחון פסוריאזיס. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:

התקשרו עכשיו!
פותוטרפיה
רוצים לשמוע על הפיתרון הכי טוב בעולם לפסוריאזיס? השאירו פרטים