פסוריאזיס מעלה את הסיכון לבעיות בריאות אחרות

טיפול ואבחון פסוריאזיס זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז טיפול ואבחון פסוריאזיס!

צרו קשר לפתרונות במחלות עור ופסוריאזיס

רופאעור אדום, קשקשי פלאק וכתמי עור אופייניים למחלת פסוריאזיס, אשר נגרמת באמצעות הפרעה במערכת החיסונית השולחת אותות שגויים לתאי עור ומגבירה את התרבותם בקצב מהיר מידי.

חולים הסובלים מפסוריאזיס מתון, בינוני וקשה, הם בעלי סיכויים גבוהים יותר לפתח מחלות רפואיות משמעותיות נוספות, בהשוואה לחולים שאינם סובלים מפסוריאזיס.

חוקרים מבית הספר לרפואה של פרלמן באוניברסיטת פנסילבניה, דיווחו על ממצאי JAMMA דרמטולוגית, והגיעו למסקנה כי חומרת המחלה, כפי שהיא נמדדת על ידי אחוז משטח גוף המושפע מפסוריאזיס, קשורה לנוכחות מוגברת של מחלות אחרות אשר משפיעות על הריאות, הלב, הכליות הכבד והלבלב. אנשים הסובלים מפסוריאזיס, סובלים מדלקות בכלי הדם, אשר ככל הנראה אחראיות להגברת הסיכון לפיתוח מחלות אחרות.

בנוסף מציינים החוקרים כי גנים הקשורים למחלת לב, פעילים בתאי העור של חולי פסוריאזיס, משוטטים בדם ומחמירים את מצב החולים.

מהלך המחקר וממצאיו

החוקרים סקרו את ממצאי התיקים הרפואיים של רופאים כלליים המטפלים בחולי פסוריאזיס ברמות קלות, בינוניות וגבוהות, ומצאו כי 12% מהחולים באופן קשה, סובלים מקשר ישיר בין פסוריאזיס לבין מגוון רחב של מחלות כולל מחלת ריאות כרונית, סוכרת, מחלת כבד קלה, אוטם שריר הלב, מחלת כלי דם היקפית, מחלת כיב פפטי, מחלת כליות ומחלות ריאומטולוגיות אחרות.

החוקרים העבירו את ממצאיהם לרופאים המטפלים בפסוריאזיס, על מנת להגביר את המודעות לסיכויי שיתוף מחלות רציניות אחרות, במיוחד במקרים חמורים של המחלה.

הסיבוכים מסוכרת וההקשרים למחלת כיב פפטי בכליות, הובילו לתחומים חדשים של מחקר, אשר מדגים כיצד הגדלת שטח הגוף המושפע מפסוריאזיס, קשור באופן ישיר עם הגברת הסיכון לטרשת עורקים.

הקשר בין פסוריאזיס למחלות אחרות

למרות שפסוריאזיס נחשבת למחלת עור ומפרקים, החוקרים הוכיחו את ההשפעות המערכתיות של המחלה הדלקתית כרונית, במיוחד בהקשרים של סוכרת, מחלות לב, מחלות כלי דם ותמותה. הסיכון הגבוה יותר לסוכרת זוהה בעבר בקרב חולי פסוריאזיס, והמחקר מצא כי סוכרת קשורה לסיבוכים מערכתיים נוספים, כגון רטינותיה ונוירופתיה, הקשורות באופן חמור לפסוריאזיס.

מחלות נוספות החולקות מסלול משותף ידועות כמגבירות דלקת והתנגדות לאינסולין. באמצעות זיהוי המחלות המשותפות, החוקרים מקווים כי ניתן יהיה להעניק טיפול מקיף לחולים באמצעות אבחון יעיל ומציאת תכנית טיפול מקיפה.

יחד עם זאת, מסיפים החוקרים, ממצאי המחלות הקשורות לפסוריאזיס עשויים להיות לא מדויקים, ולא כל החולים הסובלים ממצב חמור של המחלה יקבלו טיפול מתאים, היות והטיפול עצמו עלול להשפיע על סיכון להתגברות המחלה.

התמודדות ומניעה

לדברי החוקרים, אין זה ברור אם הטיפול בפסוריאזיס יפחית את הסיכון למחלות הנלוות אליו, ובימים אלו מתבצע מחקר נוסף על מנת לבדוק אם חולים שעברו טיפול בפסוריאזיס סבלו פחות מדלקת בכלי הדם.

לעת עתה, סבורים החוקרים כי הממצאים החדשים מעידים על כך שאנשים עם פסוריאזיס צריכים לקבל טיפול נוסף על מנת לשמור על בריאותם. אם אדם סובל מצורה קלה של המחלה, הסיכון למחלות אחרות נמוך למדי, אך עדיין מהווה המחלה סימן אזהרה ותזכורת לכך כי חשוב לעבור בדיקות רפואיות מונעות.

אנשים הסובלים מצורה חמורה של המחלה, צריכים לקחת את המידע הזה ברצינות רבה על מנת לנקוט באמצעי טיפול ומניעה לשמירה על בריאותם.

רופא
רופא

המרכז טיפול ואבחון פסוריאזיס

המרכז טיפול ואבחון פסוריאזיס מתמחה במתן מידע בתחום טיפול ואבחון פסוריאזיס, כל מה שרציתם לדעת על טיפול ואבחון פסוריאזיס. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:

072-3341176
פותוטרפיה
רוצים לשמוע על הפיתרון הכי טוב בעולם לפסוריאזיס? השאירו פרטים