הסיכון לשבץ גובר בעת מחלת פסוריאזיס

טיפול ואבחון פסוריאזיס זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז טיפול ואבחון פסוריאזיס!

צרו קשר לפתרונות במחלות עור ופסוריאזיס

ממחקר יוצא דופן בהיקפו, שנערך בבית החולים האוניברסיטאי בקופנהגן, דנמרק, עולה כי הסיכון ללקות בשבץ גבוה במיוחד בקרב חולי פסוריאזיס. הדבר אינו מצביע בהכרח על קשר סיבתי בין שתי המחלות: למעשה, נראה כי ישנו גורם מתווך אשר קשור בשתיהן.

פסוריאזיס היא דלקת כרונית של העור, אשר גורמת להתחלפות מוגברת של תאי העור. מחלה אוטואימונית זו נוצרת כאשר תאי המערכת החיסונית תוקפים את תאי העור הבריאים וגורמים למותם וליצירת תאי עור חדשים. המחלה מופיעה אצל כ-3% מהאוכלוסיה, ומתבטאת בהופעת קשקשים וגרד במקומות שונים של הגוף – בפנים, בציפורניים או בקרקפת, ברמות משתנות של חומרה.

הפרעות לב וסיכונים

הפרעות בקצב הלב הן קבוצה של הפרעות הקשורות בפעילות חשמלית לא תקינה במערכת הלב וכלי הדם. כמעט כל אדם חווה הפרעה בפעילות קצב הלב לפחות פעם בחייו, אך לרוב אלו הפרעות חד- פעמיות שאינן דורשות טיפול.

יחד עם זאת, ישנן הפרעות אשר מהוות סיכון של ממש ודורשות טיפול, אבלציה, תרופות לדילול הדם, השתלת דפיברילטור ועוד.

כך למשל, "פרפור פרוזדורים" היא הפרעת קצב שכיחה אשר נובעת מייצור מעגלים חשמליים מרובים בחלקו העליון של הלב, מה שגורם לדופק מהיר.

"פרפור חדרים" היא הפרעה הנוצרת כתוצאה ייצור לא סדיר של אותות חשמליים בלב, ו"מהירות חדרית" היא הפרעה המתבטאת בדופק מהיר, שמקורו בחדרי הלב.

ההפרעה המסוכנת ביותר היא דום לב, אשר נוצר כתוצאה משילוב בין פרפור חדרים ומהירות חדרית. הפרעות בקצב הלב כוללות גם דופק איטי או מהיר מדי וכן דילוג על פעימות.

9 שנים, 4.5 מליון משתתפים

המחקר, שפורסם ב- "European Heart Journal", נערך במשך 9 שנים, בין השנים 1997-2006. הוא הקיף כארבעה וחצי מליון איש, מתוכם כ-38 אלף חולי פסוריאזיס בדרגות משתנות של חומרה.

חולי הפסוריאזיס חולקו לשתי קבוצות נבדקים: בעלי פסוריאזיס מתון ובעלי פסוריאזיס חמור. בנוסף, הם חולקו לפי קבוצות גיל.

התוצאות

באופן כללי נמצא כי הסיכון ללקות בשבץ או לסבול מהפרעות בקצב הלב היה גבוה פי שלושה אצל חולי פסוריאזיס מאשר בקרב אנשים שאינם חולים במחלה. יחד עם זאת, הסיכון הגבוה נמצא בעיקר אצל חולי פסוריאזיס מתחת לגיל 50 בעוד אצל חולי פסוריאזיס מבוגרים הפער לא היה מאוד גדול.

חולי פסוריאזיס מתון – מתוך הנבדקים היו כמעט 36,000 חולי פסוריאזיס מתון. אצל חולי פסוריאזיס מתון מתחת לגיל 50, הסיכון ללקות בהפרעה בקצב הלב היה גדול ב-50% מאנשים שאינם חולי פסוריאזיס, והסיכון ללקות בשבץ היה גבוה בכמעט 100%.

חולי פסוריאזיס חמור – מתוך הנבדקים היו כמעט 3,000 חולי פסוריאזיס חמור. אצל חולי פסוריאזיס ברמה חמורה התוצאות היו עוד יותר מובהקות: אצל חולים אלו הסיכון להפרעות בקצב הלב היה גבוה בכמעט 200% מהסיכון בקרב אנשים שאינם חולים. הסיכון ללקות בשבץ היה גבוה בכ-180% לעומת אנשים שאינם חולים במחלה. לחולי פסוריאזיס חמור מתחת לגיל 50 היה הסיכון הגבוה ביותר לסבול מהפרעות בקצב הלב.

מסקנות המחקר

לפי החוקרים, תוצאות המחקר מצטרפות לידע המחקרי הקיים, על כך שאנשים הסובלים מפסוריאזיס נמצאים בסיכון גבוה למחלות לב וכלי דם.

מחקרים קודמים כבר הצביעו על הקשר בין פסוריאזיס למחלות לב ומחקר זה מצביע על קשר נוסף בין מחלת העור לבין מערכת הלב והדם.

יחד עם זאת, המדענים הסבירו כי פסוריאזיס הוא מצב נפוץ והדבר אינו צריך לעורר דאגה מיידית. הסברה של החוקרים היא כי קיימים גורמי דלקת משותפים, אשר פוגעים בכלי הדם בעור ובכלי הדם בלב כאחד והם אשר עומדים בבסיס שתי ההפרעות.

רופא

המרכז טיפול ואבחון פסוריאזיס

המרכז טיפול ואבחון פסוריאזיס מתמחה במתן מידע בתחום טיפול ואבחון פסוריאזיס, כל מה שרציתם לדעת על טיפול ואבחון פסוריאזיס. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:

072-3341176
פותוטרפיה
רוצים לשמוע על הפיתרון הכי טוב בעולם לפסוריאזיס? השאירו פרטים