מדוע אבחון של ארתריטיס פסוריאטית עשוי להיות מבלבל?

טיפול ואבחון פסוריאזיס זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז טיפול ואבחון פסוריאזיס!

צרו קשר לפתרונות במחלות עור ופסוריאזיס

מדוע אבחון של ארתריטיס פסוריאטית עשוי להיות מבלבל?אבחון מחלת ארתריטיס פסוריאטית הינו הליך מורכב אשר מורכב מיותר ממבחן אחד וכרוך בסדרה של בדיקות שונות. המחלה היא הפרעה אוטואימונית וככזו התסמינים שלה עשויים להיות דומים למדי לאלה של מחלות אחרות מאותה המשפחה.

הקשר בין פסוריאזיס לדלקת מפרקים

מומחים מעידים כי תהליך האבחון של דלקת מפרקים פסוריאטית אינו מלאכה קלה ומצרפים לכך נתון המצביע על כך שכ-30% מחולי הפסוריאזיס יפתחו בסופו של דבר גם דלקת מפרקים פסוריאטית. אין זה אומר כי כל מי שחולה בפסוריאזיס יחלה גם בדלקת מפרקים אולם ישנה חשיבות לכך שחולים הסובלים מפסוריאזיס יבדקו ויבצעו הערכה אצל ראומטולוג.

תהליך האבחון

תהליך האבחון המתבצע בידי הרופא מאתר סימנים אופייניים לדלקת המפרקים הכוללים מפרקים נפוחים וכואבים וכן מצבים של כאבי גב או צוואר, בנוסף יבדוק הרופא אחר בעיות באצבעות וברגליים. הנפיחות מתפתחת לרוב באזורים בהם מתחברים גידים ורצועות לעצמות והם מועדים להיווצרות דלקת ומצב הידוע בשם דקטיליטיס.

בעבר חשבו הרופאים כי דלקת מפסוריאזיס משפיעה אך ורק על העור אולם כיום אנו יודעים שאין זה כך וקיימת השפעה גם על המפרקים וכלי הדם. כתוצאה מפסוריאזיס החולים נמצאים בסיכון מוגבר לפתח פריחה גם פריחה בעור, דלקת מפרקים, מחלות לב, סוכרת, לחץ דם גבוה ומחלת חניכיים.

שילוב של בדיקות

דלקת מפרקים פסוריאטית מאובחנת בחלק מהמקרים במהלך טיפול בדלקת מפרקים שגרונית- אוסטיאוארתריטיס הנגרמת בשל רמה גבוהה של חומצת שתן בגוף. בשל כך הבדיקה אחר קיומה של דלקת מפרקים כוללת לקיחת דגימת שתן על מנת לאתר גבישים הנוצרים מחומציות גבוהה מתוך מטרה לשלול קיומה של דלקת מפרקים שגרונית.

אבחון דלקת המפרקים הפסוריאטית דורש שילוב של בדיקות הדמיה הכוללים צילומי רנטגן, דימות ותהודה מגנטית על מנת לזהות בעיות במפרקים, בגידים או ברצועות וכן בדיקות דם במטרה לשלול תנאים אחרים כגון של דלקת מפרקים שגרונית. האבחון כולל גם בדיקה גופנית יסודית וסקירה אחר ההיסטוריה הרפואית של המטופל.

אין ריפוי, יש טיפול

דלקת המפרקים השיגרונית אינה ניתנת לריפוי אולם ניתנת לטיפול באופן יעיל למדי, מרגע האבחון ותחילת הטיפול ניתן להגיע להפוגה ורגיעה של המחלה בעזרת שימוש בתכשירים אשר מיטיבים עם העור ועם המפרקים גם יחד. על מנת למנוע נזק למפרקים, קיימת חשיבות רבה באבחון מוקדם של המחלה והתאמת הטיפול מוקדם ככל שניתן. האבחון יתבצע בידי ראומטולוג בהתאם לתסמינים, לתוצאות הבדיקות ובהתאם להיסטוריה הרפואית.

סימנים מבלבלים

כאמור תהליך האבחון של המחלה אינו פשוט ועלול להיות מבלבל בשל סימנים המשותפים למחלות אחרות בהן דלקות מפרקים מסוגים שונים, למעשה אין קבוצה של תסמינים אשר על פיה ניתן לקבוע באופן נחרץ כי מדובר בדלקת מפרקים פסוריאטית והמחלה מתבטאת באופנים שונים אצל אנשים שונים. התסמינים של המחלה דומים למדי לאלה של מחלות אוטואימוניות אחרות וכוללים:

  • כאב מפרקתי דלקתי חמור בזמן מנוחה ומשתפר בזמן תנועה.
  • נפיחות ואודם במפרקים הנגועים וקישיון בוקר אשר נמשך למעלה משעה ומקשה על התפקוד בשעות הבוקר במיוחד.
  • תופעה ייחודית למחלה אשר מופיעה בחלק מהמקרים היא אצבעות רגליים וידיים אשר מתנפחות ומזכירות בצורתן נקניקיה ואף כואבות.
  • כאבים בחיבור של הגיד למפרק.
  • דלקת מפרקים פסוריאטית נפוצה יותר בקרב חולי פסוריאזיס כאשר מעורבות במחלה גם ציפורניים.
  • דלקות עיניים.
  • דלקת כרונית של המעי.

בדומה לפסוריאזיס העורי, גם דלקת המפרקים מתבטאת בתקופות של התלקחות והפוגות ביניהן.

סוגי דלקת מפרקים פסוריאטית

  • דלקת המופיעה בעד שלושה מפרקים פריפריים בודדים כגון מפרק ברך או קרסול.
  • דלקת המערבת מפרקים קטנים ודומה במאפייניה לדלקת מפרקים שיגרונית.
  • דלקת הגורמת לכאב גב דלקתי ומערבת את עמוד השדרה.
  • דלקת מפרקים קשה והרסנית הפוגעת בתפקוד היומיומי.
  • דלקת של מפרקים מרוחקים בכפות הידיים.
רופא

המרכז טיפול ואבחון פסוריאזיס

המרכז טיפול ואבחון פסוריאזיס מתמחה במתן מידע בתחום טיפול ואבחון פסוריאזיס, כל מה שרציתם לדעת על טיפול ואבחון פסוריאזיס. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:

התקשרו עכשיו!
פותוטרפיה
רוצים לשמוע על הפיתרון הכי טוב בעולם לפסוריאזיס? השאירו פרטים