שישה כללים להתעמלות שלא יחמירו את הפסוריאזיס

טיפול ואבחון פסוריאזיס זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז טיפול ואבחון פסוריאזיס!

צרו קשר לפתרונות במחלות עור ופסוריאזיס

שישה כללים להתעמלות שלא יחמירו את הפסוריאזיספסוריאזיס היא מחלה אוטואימונית הגורמת לנגעי עור עם קשקשים. במצב זה, המחשבה על פעילות גופנית יכולה להרתיע בשל ההזעה המוגברת. אך עם מספר שינויים, כגון בחירת הביגוד הנכון, הקפדה על לחות והיגיינה טובה, ניתן לבצע אימונים בטוחים למרות התלקחויות הפסוריאזיס, וללא החמרת המצב.

חולי פסוריאזיס נוטים להיות בעלי משקל גבוה מהממוצע. הדלקת הגורמת לפריחה בעור עשויה להחמיר עם השמנת יתר, ולהשפיע על בריאות הלב. לכן פעילות גופנית חשובה במיוחד לבריאות הכללית.

יתרונות פעילות גופנית בפסוריאזיס

פעילות גופנית מסייעת בהורדת הסיכון הקרדיווסקולארי, הגבוה יותר בקרב חולי פסוריאזיס. מחקר שפורסם באפריל 2015 בכתב העת International Journal of Obesity, קבע שירידה במשקל באמצעות דיאטה ושינויים באורח החיים, הוכחה בהפחתת חומרת הפסוריאזיס בקרב אנשים הסובלים מעודף משקל.

בעוד שפעילות גופנית עשויה להיות מאתגרת לעיתים במחלת פסוריאזיס, שישה טיפים פשוטים מסייעים להתעמלות ללא החמרת התסמינים.

1. הקפדה על לבוש מתאים ומניעת זיעה

מומלץ ללבוש בגדים רופפים, שכן חיכוך עלול לגרום לגירוי ולהחמיר את התסמינים, במיוחד מתחת לשדיים או לירכיים הפנימיות.

רופאי עור ממליצים על מריחת קרם לחות על אזורים רגישים אלו לאחר האימון. אם מתעמלים בימי הקיץ החמים, מומלץ להשתמש באבקות סופגות זיעה על מנת להפחית את הזיעה.

2. התחלת אימון בטוח בעוצמה נמוכה

פעילות אירובית משפרת את בריאות הלב וכלי הדם, וההשפעה הנמוכה של תרגילי אירובי היא מקום טוב להתחיל בו. יש לחשוב גם על הבריאות הכללית, שכן אחד מתוך שלושה חולי פסוריאזיס עלול לסבול אף מדלקת מפרקים פסוריאטית.

אם האימון מבוצע בחדר הכושר, מומלץ לקבל סיוע של מאמין אישי ללמידת תרגילים בטוחים המעודדים את המוטיבציה.

3. אין לשלול בריכת שחיה ופעילות אירובית במים

למרות שכלור עלול לגרום ליובש ולגירוי, ולהחמיר תסמיני פסוריאזיס, שחייה ותרגילי אירובי מים נהדרים לשיפור התסמינים. על מנת לשמור על לחות העור, מומלץ למרוח שכבה דקה של קרם לחות טרם הכניסה לבריכה.

מוצרים כבדים יותר, כגון וזלין, יעילים לתסמינים חמורים, ותרגילי השחייה קלים יותר לביצוע במזג אוויר חם.

4. הגנה בפעילות גופנית בחוץ

אור השמש הטבעי מסייע להקלת תסמיני פסוריאזיס, באמצעות פעולת האור אולטרה סגול המעכב את צמיחת תאי העור המושפעים. אך יש להקפיד על חשיפה לשמש לפרקי זמן קצרים, כחמש עד עשר דקות, בתור התחלה.

מומלץ ללבוש בגדים המגנים מפני השמש ולמרוח קרם הגנה על מנת להפחית את הסיכון לסרטן העור.

5. חיטוי הציוד למניעת הידבקות

יש להקפיד על ניקוי יסודי של הציוד לפני ולאחר השימוש בו. כל עוד מחסום העור אינו שלם, חולה פסוריאזיס אינו צריך להגביר את הסיכון להעברת הזיהום לאדם ללא המחלה.

אך כל אדם עם פצעים פתוחים, או אנשים הנוטלים תרופות רבות עוצמה המדכאות את המערכת החיסונית, עלולים להיות רגישים יותר לזיהומים חמורים. לכן מומלץ לכסות את כל החתכים הפתוחים, לחטא אותם, ולחבוש אותם בתחבושות דקות.

6. קרם לחות לאחר המקלחת 

זיעה מכילה מלח, שיכול לייבש את העור ולגרום לגירוי. על מנת להבטיח מניעת יובש העור, יש להתקלח מיד לאחר כל פעילות גופנית, ולמרוח קרם לחות כשהעור עדיין לח, כדי להבטיח קליטה טובה ביותר של הלחות.

רופא

המרכז טיפול ואבחון פסוריאזיס

המרכז טיפול ואבחון פסוריאזיס מתמחה במתן מידע בתחום טיפול ואבחון פסוריאזיס, כל מה שרציתם לדעת על טיפול ואבחון פסוריאזיס. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:

התקשרו עכשיו!
פותוטרפיה
רוצים לשמוע על הפיתרון הכי טוב בעולם לפסוריאזיס? השאירו פרטים