בעיות בתפקוד המיני

טיפול ואבחון פסוריאזיס זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז טיפול ואבחון פסוריאזיס!

צרו קשר לפתרונות במחלות עור ופסוריאזיס

בעיות בתפקוד המיניפסוריאזיס היא מחלת השייכת לקבוצת המחלות האוטואימוניות, הבאה לידי ביטוי בראש ובראשונה בתחלופה מוגברת של תאי עור, על רקע זיהוי כושל של התאים על ידי מערכת החיסון כפתוגן שיש להילחם בו. אי לכך, במשך מאות שנים המחלה הוגדרה כמחלה הפוגעת בעור באופן בלעדי.

כיום לעומת זאת, כבר ברור לכל העוסקים בתחום כי מדובר במחלה דלקתית מערכתית לכל דבר ועניין.
בדומה למחלות דלקתיות מערכתיות אחרות, גם הפסוריאזיס מקושרת לטרשת עורקים מוקדמת המתקדמת במהירות גבוהה יחסית. כמו כן התהליך הטרשתי המוקדם והמואץ מתרחש גם בקרב חולים שאצלם מחלת העור מוגבלת בשטחה ומצומצמת יחסית. מעבר לכך, ישנו מגוון רחב ביותר של תחלואות נלוות המקושרות לפסוריאזיס, שניתן למצוא שכיחות מוגברת שלהן בקרב אוכלוסיית החולים. הכוונה היא למשל לסוכרת, היפרליפידמיה, השמנת יתר, יתר לחץ דם, תסמונת מטאבולית ועוד.

ממצאי המחקר הסיני

במחקר סיני שפורסם לאחרונה, נמצא כי בקרב גברים הסובלים מפסוריאזיס קיימת שכיחות גבוהה יותר של בעיות זקפה בהשוואה לגברים שלא סובלים מהמחלה. במסגרת המחקר השתתפו 191 גברים חולי פסוריאזיס ו- 191 גברים בריאים שהיוו את קבוצת הביקורת של המחקר. החוקרים מצאו כי בעוד שארבעים אחוז בלבד מהגברים בקבוצת הביקורת דיווחו על בעיות זקפה, 53 אחוז מהגברים בקבוצת החולים דיווחו על בעיות אלה.

בקרב קבוצת חולי הפסוריאזיס, 20% מהגברים שדיווחו על בעיות זקפה הגדירו אותן כמתונות ואילו 6% הגדירו אותן כחמורות. בקבוצת הביקורת לעומת זאת, 22 אחוז מהגברים שדיווחו על בעיות זקפה הגדירו אותן כמתונות בעוד ש2% בלבד דיווחו על בעיות חמורות.

ההבדלים בשכיחות מיוחסים לפי החוקרים בעיקר ליתר לחץ דם, ששכיחותו כפי שציינו, גבוהה יחסית בקרב החולים בפסוריאזיס. החוקרים ציינו כי בעיות הזקפה מקושרות לשכיחות גבוהה יותר של דיכאון בקרב החולים ובאופן כללי המליצו לבדוק את התפקוד המיני של החולים באשר הם.

מחלות נלוות נוספות

על קצה המזלג נציין כי בנוסף לכל התחלואות הנלוות לפסוריאזיס שהוזכרו עד כה, ידוע כי הפסוריאזיס מקושרת למגוון מחלות נוספות. כך לדוגמה כ- 10% מהחולים סובלים מדיכאון קליני.

אבחון של פסוריאזיס מקושר עם סיכון מוגבר עד פי 4 לחלות במחלת מעי דלקתית הנקראת קרוהן וכשלושים אחוז מחולי הפסוריאזיס סובלים ממעורבות המפרקים בדלקת. לאור כל זה, כאשר אדם מאובחן כחולה פסוריאזיס, חשוב שיעבור תהליך אבחון מקיף ושיישאר תחת מעקב לאבחון של תחלואות נלוות שונות.

רופא

המרכז טיפול ואבחון פסוריאזיס

המרכז טיפול ואבחון פסוריאזיס מתמחה במתן מידע בתחום טיפול ואבחון פסוריאזיס, כל מה שרציתם לדעת על טיפול ואבחון פסוריאזיס. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:

התקשרו עכשיו!
פותוטרפיה
רוצים לשמוע על הפיתרון הכי טוב בעולם לפסוריאזיס? השאירו פרטים