פריצות דרך מחקריות הקשורות לפסוריאזיס

טיפול ואבחון פסוריאזיס זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז טיפול ואבחון פסוריאזיס!

צרו קשר לפתרונות במחלות עור ופסוריאזיס

מחקריםפסוריאזיס הינה מחלה כרונית אוטואימונית של העור, שתסמיניה הם עור אדום ומגורה, מגרד ועוקץ, במיוחד באזורי המפרקים (ברכיים, ומרפקים).

מאמצים רבים ניכרים נעשים על מנת למצוא למחלה זו מרפא מכל סוג שהוא, הן מכיוון שמחלה זו נפוצה באופן יחסי (הערכות מדברות על כ 100,000 חולים ישראלים, כ 3% מכלל האוכלוסייה), הן משום אופייה הכרוני והמייאש של המטופלים הצעירים (בגילאי 10-30), והן משום שהיא עלולה להוריד את איכות החיים באופן משמעותי לסובלים ממנה מן הפן האסתטי והרגשי.

הגורמים למחלה הינם תורשתיים, כך שנמצאו כארבעה גנים קשורים. הסיכון לחלות בפסוריאזיס כאשר בן משפחה מדרגה ראשונה חולה, הינם גדולים מאד.

עם זאת, ידוע כי הפסוריאזיס מתפתחת ומתפרצת הודות לטריגר סביבתי כלשהו, כמו למשל מתח נפשי, אלכוהול, שימוש בתרופות מסוימות (ליתיום) ועישון כרוני לאורך זמן. יש מחקרים המקשרים אף בין הופעת סטרפטוקוקוס באופן כרוני והתפרצותה של הפסוריאזיס.

טיפולים במחלת הפסוריאזיס

הטיפולים המיועדים למחלת הפסוריאזיס מותאמים על פי דרגת החומרה של המטופלים. יהיו מטופלים אשר יסתפק בקרם או משחה חומצית המכילה ויטמין D, ויהיו מטופלים אשר יזדקקו לטיפולים עמוקים ופולשניים יותר (כמו למשל פוטותרפיה).

על פי מחקרים שנעשו, נמצא כי ויטמין D היה בעל יעילות טיפולית וללא תופעות לוואי. אולם, בדרך כלל קרמים אלו מביאים להקלה זמנית, למרות טיפול ארוך המחייב היענות רבה מצד המטופל. בנוסף לכך, מטופלים רבים מתלוננים כי המשחות הינן שומניות ולא נעימות למגע.

ישנן תרופות אשר מנסות לסייע למנגנון החיסוני, כמו למשל Tigason. תרופה זו כוללת ויטמין A, והיא עשויה להיות יעילה גם למקרים חמורים יותר.

לתרופה זו ישנן תופעות לוואי כמו עלייה בפרופיל השמנים בדם, קילופי עור נוספים וחוסר יכולת לקחת אותה כשנתיים לפני היריון מתוכנן מפחד למומי עובר.

תרופות אחרות, אשר יוצאות חדשות לבקרים, מיועדות כטיפול ביולוגי. תרופות אלו, כגון Etanercep או infliximab משפיעות על תאי הדלקת או על תאי T החיסוניים.

מחקרים חדשים בתחום

שיטות טיפול פולשניות נוספות הן קלימטותרפיה, אשר משלבות את הטיפול הפוטותרפי עם חשיפה לים המלח ולמאפייניו הטיפוסיים.

טיפול זה הינו ממושך, וחייב להארך לפחות שלושה שבועות עד חודש. אנשים אשר אינם יכולים להיות חשופים לים המלח, נהנים מיתרונות דומים במרפאות, לאחר הקרנות של UVB ו- UVA.

שיטה זו נמצאה יעילה למקרים קשים של פסוריאזיס, בה הגירוי העורי מכסה שטחים ניכרים משטח הגוף.

חסרונה העיקרי של השיטה הוא היחשפות לקרינה זו, המחייבת את המשך הטיפול לזמנים ארוכים יחסית של 10 שבועות ויותר.

פתרון לכך נמצא בדמות מערכת חדשנית פולשנית ממוחשבת אשר פועלת על מספר אורכי גל, כך שהיא מנסה לא לפגוע בעור הבריא הנמצא מסביב לנגעים.

שיטה חדשנית אחרת נקראת  T.M.S.T – Trio Mineral System Treatment, אשר פותחה בישראל, מטפלת בפסוריאזיס. שיטה זו היא שיטת טיפול אשר משלבת קרם טיפולי, תרופות המכילות ויטמינים, מינרלים וצמחי מרפא ותזונה בריאה ומאוזנת.

שיטה זו פותחה לאחר שנמצא כי לאחר חודש טיפול כ-75% מהמשתתפים הראו שיפור בדרגות שונות, ללא תסמינים או הפרעות אחרות אשר עלולות היו לרמוז על תופעות לוואי.

מעבר לכך, השיפור ניכר גם לאחר שבוע מיום הפסקת הטיפול, כך שגישה זו מהווה פריצת דרך ותקווה לחולי פסוריאזיס רבים.

תרופות וטיפולים חדשניים אלו חייבים לעמוד בדרישות הבטיחות אשר קבע ה FDA (מנהל המזון והתרופות האמריקאי) בכדי שיוכלו להיות משווקות ולהביא תועלת לחולים רבים ככל האפשר.

מחקרים
רופא

המרכז טיפול ואבחון פסוריאזיס

המרכז טיפול ואבחון פסוריאזיס מתמחה במתן מידע בתחום טיפול ואבחון פסוריאזיס, כל מה שרציתם לדעת על טיפול ואבחון פסוריאזיס. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:

התקשרו עכשיו!
פותוטרפיה
רוצים לשמוע על הפיתרון הכי טוב בעולם לפסוריאזיס? השאירו פרטים