טיפול חדש לחולי פסוריאזיס

טיפול ואבחון פסוריאזיס זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז טיפול ואבחון פסוריאזיס!

צרו קשר לפתרונות במחלות עור ופסוריאזיס

כדוריםבעשר השנים האחרונות פיתחו מדענים קבוצת תרופות חדשה המותאמת במיוחד לפסוריאזיס במצב קשה, כשהחולים הסובלים מהנגעים על רוב חלקי גופם, לא הגיבו לטיפולים תרופתיים אחרים. אלו הן תרופות "ביולוגיות" החוסמות באופן ישיר או עקיף את פעילות תאי ה-T.

ההבנה כי פסוריאזיס נוצר בעיקר כתוצאה מתגובה דלקתית כנגד תאי האפידרמיס, הובילה לחשיבה המקובלת לפיה חסימת התהליך הדלקתי, תשפר את התסמינים. בניגוד לתרופות הקלאסיות כגון ציקלוספורין או מתוטרקסאט, המדכאות את כל תאי המערכת החיסונית, התרופות האנטי דלקתיות החדשות מכילות תגובה היוצרת פחות תופעות לוואי.

סוגי הטיפולים הביולוגיים החדשים

טיפולים אלו מתבססים על נוגדנים התוקפים באופן ממוקד חלק מהמרכיבים במערכת החיסונית. הן מעכבות את הגורמים למחלה בלבד, ולכן כרוכות בפחות תופעות לוואי.

בעשר השנים האחרונות הותרו לשיווק ארבעה טיפולים ביולוגיים חדשים המיועדים לפסוריאזיס. אלו הם 'רמיקד של שריננג-פלאו; 'רפטיבה' של מרק-סרונו; 'אמביב' של מדיסון; ו'אנברל' של ניאופארם.

החדשנות בטיפולים אלו היא שהם משנים את התהליך הבסיסי שגורם למחלה, ואינם מטפלים בתסמינים בלבד. הם ניתנים בהזרקה בשלבים הראשונים של המחלה, על מנת למנוע או להאט את התפתחותה.

ממצאי מדענים

מחקר קליני שנערך לאחרונה בדק את יעילות הטיפולים הביולוגיים החדשים, בתרופה חדשה נוספת המכונה 'יומירה', מבית 'אבוט' האמריקאית. המדענים מצאו כי הטיפול בפסוריאזיס עם תרופה זו יעיל יותר מהטיפול הקלאסי הניתן כיום במתוטרקסאט.

במהלך המחקר, בחנו המדענים במשך שלושה וחצי חודשים מטופלים שקיבלו טיפול זה, ומצאו כי הם הגיבו עם שיפור משמעותי בתסמיני המחלה.

נתונים אלו נמצאו בקרב שמונים אחוזים מהמטופלים שסבלו מפסוריאזיס בדרגה בינונית עד חמורה. יעילות הטיפול נקבעה לאחר השוואת השיפור שהתגלה בקרב 36% מטופלים בלבד, שקיבלו מתוטרקסאט.

חסרונות התרופות החדשות

חיסרון התרופות הביולוגיות החדשות הוא שרובן ניתנות בעירוי תוך ורידי או בזריקה שבועית לתוך השריר. חיסרון נוסף הוא הגברת הרגישות להתפתחות זיהומים. מטופלים הסובלים ממצבים נלווים לפסוריאזיס, כגון אי ספיקת לב או מחלות מערכתיות, אינם יכולים להשתמש בתרופות אלו.

יחד עם זאת, גם מטופלים שנמצאו מתאימים לשימוש בתרופות החדשות, יצטרכו להשקיע אלפי שקלים בחודש לרכישתן, ולמרבה הצער הן מקלות את התסמינים אך אינן מובילות לריפוי מוחלט של המחלה. ברוב המקרים נמצא כי קיימת שיבה הדרגתית של התסמינים עם תום הטיפול.

הזכאות לקבלת טיפולים ביולוגיים

החל משנת 2006, נכללים טיפולים אלו בסל הבריאות, אך הם מיועדים לחולי פסוריאזיס במצב חמור ומתקדם בלבד.

בארצות רבות אחרות, מאושרים טיפולים אלו גם לחולים במצב בינוני. הרשאה זו מהווה בעיה, היות וגם כשהמחלה מאובחנת בדרגה בינונית, כגון בכפות הידיים והרגליים בלבד, החולים מוגבלים בתפקוד היומיומי. האבסורד הוא שלמרות שמדינת ישראל אינה מאשרת את הטיפול לחולים אלו, היא כן משלמת להם קצבאות נכות אותן ניתן היה לחסוך אם הטיפול היה מאושר.

ראו גם:

מחקר המשך לתרופה חדשה לטיפול בפסוריאזיס

רופא

המרכז טיפול ואבחון פסוריאזיס

המרכז טיפול ואבחון פסוריאזיס מתמחה במתן מידע בתחום טיפול ואבחון פסוריאזיס, כל מה שרציתם לדעת על טיפול ואבחון פסוריאזיס. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:

התקשרו עכשיו!
פותוטרפיה
רוצים לשמוע על הפיתרון הכי טוב בעולם לפסוריאזיס? השאירו פרטים