פטרת הציפורניים ופסוריאזיס

טיפול ואבחון פסוריאזיס זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז טיפול ואבחון פסוריאזיס!

צרו קשר לפתרונות במחלות עור ופסוריאזיס

פטרת הציפורניים, בדומה לפטרת העור הינה תופעה שכיחה במיוחד בישראל, עקב תנאי מזג האוויר. פטרת ציפורניים הינה תופעה מטרידה, בעיקר עקב הפן האסתטי שבה.

פטרת ציפורניים נגרמת עקב הליכה ברגליים יחפות במקומות ציבוריים או עקב הדבקת הפטרת אשר התחילה מפטרת רגליים.

פטרת הציפורן הינה כה עקשנית ועמידה למגוון הטיפולים, כך שהטיפול הטוב ביותר הוא מניעת הגורמים המקדימים. מערכת החיסון במקרה של פטרת ציפורניים אינה יעילה, מכיוון שאין קשר לכלי הדם המספקים את הציפורן.

את האבחון המדויק של הפטרייה, יש לעשות אצל מומחה כף רגל. למרות שלפעמים התסמינים של פטרת ציפורניים נראים חד משמעיים וברורים, יש לעשות אבחנה מבדלת עם מחלות ותופעות אחרות כדוגמת תסמיניו של הפסוריאזיס.

בפסוריאזיס, פעמים רבות, ישנה פגיעה בציפורני הרגליים או הידיים, אשר הופכות להיות מעובות ושקערוריות.

תופעות אלו אינן חולפות למרות הטיפול בפטרת. לרוב האבחון ייעשה, על ידי תשאול המטופל לגבי תסמינים נוספים ייחודים אשר הוא סובל מהם ויכולים להעיד על כיון זה או אחר.

התסמינים המופיעים בפטרת ציפורניים

הפטרייה או הטפיל, התוקף את הציפורן משנה את צבעה לאורך זמן. הציפורן תיראה צהובה או לבנה וקשיחה, בעלת מראה מעובה, ולפעמים אף מעוות.

פטרת הציפורניים יכולה להופיע ברמות חומרה שונות, אך כל אחד מהם חייב לקבל את הטיפול המיועד לו. הציפורן עלולה להישבר ברמות חלקיות או לגמרי, עד כדי התנתקות מוחלטת. למידע נוסף על פטרת הציפורניים ואפשרויות הטיפול בה באתר fungus.co.il

בפסוריאזיס של הציפורניים, הציפורן תיראה שקועה. חלק העור שליד הציפורן יהיה אדום, מודלק ונפוח. גם בפסוריאזיס, הציפורן עלולה להתנתק ממקומה.

מצד שני, פטרת הציפורניים נגרמת מאחד משלושה סוגי טפילים כמו עובש ושמרים. טפילים אלה נוטים להידבק דווקא לחולי פסוריאזיס הנמצאים בקבוצת סיכון לתופעה זו, עקב סדקים, מצב ציפורן לקוי מלכתחילה ותגובת מערכת חיסונית מוחלשת.

לפעמים חולי פסוריאזיס נמצאים בקבוצת סיכון עקב הטיפולים הסיסטמיים והמחלישים שהם לוקחים. לכן, במקרים רבים, האבחנה בין פטרת ציפורניים לבין פסוריאזיס של הציפורניים היא בעייתית. במקרים של פסוריאזיס, מכיוון שלאדם יש עוד גורמי סיכון רבים אחרים, יש לטפל בפטרת מיד כאשר היא מופיעה.

הטיפול בפטרת ציפורניים

הטיפול החשוב ביותר בבעיות ציפורניים אשר נגרמות הן מפטרת או מפסוריאזיס הוא קיצוץ הציפורן ללא השארת חלק חופשי.

כמו כן, מריחת קרמים מיוחדים להפחתת היובש יכולים אף הם להועיל בשני המקרים. אוורור הרגליים והחלפה סדירה של גרביים, כמו גם שמירה על היגיינה מוקפדת וניגוב הרגליים והידיים באופן מלא לאחר מכן, יכולים להוות טיפול ראשוני ומניעתי.

בירור הגורם לפטרת, הינו קריטי להמשך הטיפול. וזאת מכיוון שטיפול בפטרת ציפורניים ייעשה לרוב על בסיס משחות מקומיות המיועדות לטיפולים ארוכי טווח או חומרים קוטלי פטריות אשר יעילים גם למניעה יעילה.

הטיפול בפטרת ציפורניים הינו קריטי, מכיוון שישנה נטייה להדבקת ציפורני הידיים. מעבר לכך, מצב מתמשך זה מיועד להתבססות של

במקרה של פסוריאזיס של הציפורניים המופיעה אצל 25% מהאנשים, האדם יטופל בטיפולים המיועדים לפסוריאזיס עצמו.

במקרים נדירים וקיצוניים, ייתכנו טיפולים סיסטמיים אשר מחלישים את מערכת החיסון, אשר אינם מומלצים עקב תופעות הלוואי הרבות אשר נלוות אליהם.

כמו כן, יוכלו אנשים אלה להיות מטופלים בפוטותרפיה או טיפולים בים המלח, אשר לפעמים מוכיחים את יעילותם. לטיפול כללי בפסוריאזיס, אנשים רבים יימצאו לנכון לטפל באמצעות הרפואה המשלימה, כמו למשל גישות נטורפתיות.

גישה זו גורסת כי פסוריאזיס הינה מחלה כלל גופית אשר היא בעלת גורמים כלל מערכתיים, אשר אפשר למנוע ולטפל בה בעזרת תזונה ותוספות תזונתיות שונות.

רופא

המרכז טיפול ואבחון פסוריאזיס

המרכז טיפול ואבחון פסוריאזיס מתמחה במתן מידע בתחום טיפול ואבחון פסוריאזיס, כל מה שרציתם לדעת על טיפול ואבחון פסוריאזיס. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:

072-3341176
פותוטרפיה
רוצים לשמוע על הפיתרון הכי טוב בעולם לפסוריאזיס? השאירו פרטים