תזונה נכונה בפסוריאזיס

טיפול ואבחון פסוריאזיס זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז טיפול ואבחון פסוריאזיס!

צרו קשר לפתרונות במחלות עור ופסוריאזיס

תזונהנכון להיום, לא נמצאה דיאטה המתאימה באופן מיוחד לצורכיהם של חולי פסוריאזיס, אולם מחקרים רבים מצביעים על כך ששמירה על אורח חיים בריא, הכולל הרפיה, פעילות גופנית ותזונה נכונה – יכולים לסייע רבות להרגשתם של חולי פסוריאזיס.

כיום, ישנן ראיות כי מזונות מסוימים יתרמו לשיפור משמעותי באיכות חיי החולה וכי מזונות אחרים, או שילוב של מזונות מסויימים, משפיעים לרעה על חולי פסוריאזיס ועלולים להוות גורמים למחלה או להחמרתה. הימנעות ממזונות אלו יכולה להקל על הרגשתם של המטופלים.

קיימים מזונות מסויימים מהם עדיף לחולי פסוריאזיס להימנע על מנת לשמור על מצב בריאותי תקין, כך למשל מזונות חריפים מאד או מתובלים מאד ושילובים של פירות בעלי נטייה לאלרגיות, אינם מומלצים לצריכה (מנגו, תות, קיוי).

חשוב להבין כי המלצות אלו משתנות מאדם לאדם והן אינדיוידואליות מאד וללא חוקיות ברורה. קשה לקבוע באופן גורף מהי התזונה הנכונה ביותר עבור חולי פסוריאזיס, אך בעזרת ניסוי וטעייה ניתן להתמקד.

ויטמינים ותוספי צמחים

השימוש בתוספי תוזנה וויטמינים, לאחר התייעצות עם הרופא המטפל, יכולים לסייע רבות לחולי פסוריאזיס ולחזק את המערכת החיסונית הנפגעת כתוצאה מהטיפולים השונים.

תזונה טבעית, נטולת אנטיביוטיקה, וירקות לא מודברים כימית, עשויה לשפר באופן דרמטי את הבריאות הכללית של חולי פסוריאזיס, וההשפעה היומיומית עליהם היא חיובית מאד.

לויטמינים, מינרלים ומוצרים צמחיים טבעיים רבים יש מקום בתזונה היומית של חולים אלו ולמרות שמגוון רחב של חומרים שונים לא הוכחו כמרפאים פסוריאזיס לבד, הם מתגלים כיעילים בשילוב הטיפולים ובהקלה על תופעות הלוואי השונות.

תוספי תזונה אשר מומלצים לטיפול יומיומי בפסוריאזיס כוללים בין השאר אפונה, גדילן מצוי, המזח צהוב, תלתן אדום, ענבי ההר וקיסוסית.

יש לזכור כי תוספים צריך לקחת במינון הנכון כדי להבטיח את בריאותם התקינה של החולים בפסוריאזיס. יש להיזהר בשימוש בצמחי מרפא, שכן קיים סיכון לאינטראקציה שלילית עם תרופות מרשם.

ככלל, תזונה מאוזנת שאינה מורכבת במזונות עשירים בשומנים, מטוגנים או מזונות אלרגניים מומלצת לחולי פסוריאזיס.

ישנו מגוון רחב של מזונות אלרגניים, שעלולים להשפיע לרעה על חולי פסוריאזיס ויש לבצע בדיקת אלרגיות למזונות אצל אלרגולוג, על מנת לדעת מאילו מזונות להימנע.

בוטנים, אגוזים ושקדים נחשבים כלמזונות אלרגנים לאוכלוסיות רבות ויש לבצע בדיקה מקדמית באם החולה הנו רגיש אליהם, או לאלרגנים נפוצים אחרים.

אחת התגליות המעניינות ביותר בתזונה לחולי פסוריאזיס הינו תזונה נטולת גלוטן. מכיוון שפסוריאזיס הינה מחלה אוטואימונית (בדומה לרגישות לגלוטן – צליאק), דיאטה נטולת גלוטן הינה אמצעי בטוח ויעיל לחיים בריאים יותר עבור חולי פסוריאזיס בדיוק כמו לחולי צליאק.

הגלוטן שהינו חלבון/עמילן המרוכז בעשבים כגון חיטה, שיפון ושעורה, עלול לפגוע באנשים שיש להם נוגדנים כנגד המרכיב הזה שנקרא גלוטן וכתוצאה מכך הם חולים באותה מחלה אוטואימונית הנקראת צליאק.

חולי פסוריאזיס עלולים לחוות תסמינים של צליאק כגון בעיות ונפיחות במערכת העיכול בחולים אלו תפרוץ התפרצות עור מוגלתי בשם herpetiformis דרמטיטיס. ואת זה ניתן בפירוש למנוע על ידי תזונה נטולת גלוטן.

המאמר באדיבות אתר 2b-bari.co.il

תזונה
רופא

המרכז טיפול ואבחון פסוריאזיס

המרכז טיפול ואבחון פסוריאזיס מתמחה במתן מידע בתחום טיפול ואבחון פסוריאזיס, כל מה שרציתם לדעת על טיפול ואבחון פסוריאזיס. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:

התקשרו עכשיו!
פותוטרפיה
רוצים לשמוע על הפיתרון הכי טוב בעולם לפסוריאזיס? השאירו פרטים